خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح جزئیات حادثه حمله به محیط‌بانان شهرستان امیدیه/ ضاربان ناشناس هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۶۸۴

فرماندار و مدیرکل اداره محیط‌زیست شهرستان امیدیه اشاره به اینکه هویت ضاربان به محیط‌بانان این شهرستان هنوز شناسایی نشده است، چنین حمله‌ای به محیط‌بانان آن هم با اسلحه کلاشینکف را بی‌سابقه عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز جمعه در شهرستان امیدیه استان خوزستان چهار محیط‌بان مورد حمله عده‌ای ناشناس قرار گرفتند. در این حمله یکی از نیروهای یگان حفاظت به نام منصور احمدیه از ناحیه شانه، کتف و پا مصدوم شد و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اهواز بستری است. 

علی رزاقی، مدیرکل اداره محیط زیست شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه چنین حوادثی در امیدیه سابقه ندارد، حادثه را چنین تشریح کرد: این موقع از سال فصل شکار است و معمولا نیروهای محیط‌بان روزهای جمعه برای سرشماری و کنترل در منطقه گشت می‌زنند.

به گفته مدیرکل اداره محیط زیست شهرستان امیدیه روز جمعه هم طبق روال، چهار نفر از محیط‌بانان در  محدوده روستاهای گرگری و گدارچیتی از روستاهای دهستان آسیاب در حال گشت زنی بودند که ناگهان یک خودروی ناشناس به سمت آنها تیراندازی کرده و متواری می‌شود.

اصابت 5 گلوله به بدنه خودرو محیط‌بانان

وی در تشریح جزئیات حادثه گفت: محیط‌بانان در داخل ماشین بودند که از سمت  یک خودروی ناشناس با کلاشینکف به سوی آنها تیراندازی شد و جای 5 گلوله روی بدنه خودرو قابل مشاهده است. سه گلوله به یکی از محیط‌بانان برخورد می‌کند، پیش از آنکه سه نفر بقیه به خود بیایند ضاربان فرار کرده‌ و محیط‌بانان نتوانستند آنها را شناسایی کنند.

رزاقی در پاسخ به این سئوال که آیا ضاربان شکارچی غیرقانونی بودند یا خیر، گفت: هنوز مشخص نیست که  ماهیت ضاربان چه بوده و چه قصدی داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون چنین موردی در امیدیه سابقه نداشته است و در نهایت شکارچیان غیرقانونی یا فرار کرده و یا با درگیری لفظی همه چیز به پایان می‌رسید.

مدیرکل اداره محیط زیست شهرستان امیدیه تاکید کرد: سابقه نداشته است که شکارچیان با اسلحه‌ای در سطح کلاشینکف به محیط‌بانان حمله کنند.

مدیرکل محیط زیست شهرستان بهشهر با تاکید بر اینکه هنوز ضاربان شناسایی نشده‌‌اند، افزود: موضوع به نیروهای امنیتی و انتظامی اطلاع داده شده است و منتظر هستیم؛ آنها سرنخی از هویت ضاربان پیدا کنند.

اطلاعی از هویت ضاربان به دست نیامده‌است

سید مهران رفیعی، فرماندار شهرستان امیدیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان جزییات حادثه گفت: صبح روز جمعه ساعت ۸ صبح، محیط‌بانان در جاده امیدیه به سمت دیلم حد فاصل روستای گدارچیتی به یک اتومبیل پژو ۴۰۵ مشکوک برخورد می‌کنند و به آن نزدیک می‌شوند.

رفیعی با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست، آن‌ها شکارچی غیرقانونی یا قاچاقچی بوده‌اند، افزود: وقتی خودرو محیط‌بانان به آنها نزدیک می‌شود، افراد مشکوک تیراندازی را آغاز می‌کنند و یکی از محیط‌بانان مجروح شده و بقیه گلوله‌ها با خودرو برخورد می‌کند.

او درباره وضعیت محیط‌بانان مجروح گفت: وی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و حال عمومی وی نسبتا مساعد بوده و خطر رفع شده است.

فرماندار شهرستان امیدیه در پاسخ به این سئوال که چه کسانی پیگیر شناسایی و برخورد با ضاربان هستند، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی استانی از جمله استانداری خوزستان، فرمانداری بهشهر و... پیگیر این ماجرا هستند و نیروی انتظامی نیز درصدد یافتن خودرو ضاربان بر اساس تحقیقات اولیه و اطلاعات بدست آمده از آن است.

رفیعی همچنین از بی سابقه بودن وقوع چنین اتفاقی در شهرستان امیدیه خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که با اسلحله‌ای همچون کلاشینکف به محیط‌بانان حمله می‌شود. تاکنون هیچ اطلاعی از هویت آن‌ها به دست نیامده  است، نیروی انتظامی به محض کشف هویت ضاربان، آن را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز