خبرگزاری کار ایران

معاون دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

نجات جان ٧ صیاد در آب‌های دریای عمان/ توصیه به صیادان برای توجه به هشدارهای هواشناسی

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۰۳۱

معاون اداره‌کل‌بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در دو روز گذشته موفق به نجات جان ۷ نفر صیاد در آب‌های دریای عمان شدند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: طی دو روز گذشته و در سه حادثه جداگانه ٧ نفر صیاد در آب های دریای عمان توسط تیم های عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حادثه اول ٣ نفر سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار در دریا گرفتار شده بودند و نیاز مبرم به کمک داشتند، توسط شناور ناجی ٥ نجات یافتند.

وی افزود: همچنین در حادثه دوم که در همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام شد که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه از نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان خبرداد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۵ مرداد ۹۶ مرکز «MRCC» اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به محض دریافت کمک و موقعیت یک قایق صیادی که دچار مشکل موتوری شده بود، با واکنش سریع و مدیریت عملیات شناورهای ناجی ٥ و همیار ناجی به محل حادثه اعزام و موفق به نجات ٢ سرنشین قایق گرفتار پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آب های دریای عمان شدند.

وی با بیان اینکه نجات یافتگان در صحّت کامل به سر می برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است، افزود: به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و همچنین لنج ها توصیه می شود قبل از اعزام به دریا حتماً به اطلاعات هواشناسی روزانه و اخطارهای سازمان هواشناسی که توسط سامانه پیام کوتاه برای مسئولان شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می شود توجه لازم و ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز