خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان اعلام کرد؛

ایجاد روستاهای توانمند ساحلی با کمک دهیاری‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۵۶

معاون سیاسی- امنیتی استاندار گیلان گفت : باکمک دهیاری ها روستاهای توانمند ساحلی بامحوریت فعالیت‌های گردشگری و تولیدی ایجاد می‌کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی پور در گردهمایی دهیاران ساحلی گیلان که معاونان فرماندار و بخشداران نیز حضور داشتند با بیان اینکه  این روستاها باید سواحل را به عنوان مبنای اصلی و محور توسعه خود قرار دهند افزود : سال گذشته تنها با موضوع ناجیان غریق این مهم را آغاز کردیم و خوب جواب داد ، امسال نیز قصد داریم  توسعه سواحل را در اختیار دهیاری‌ها قرار دهیم و کمک نیز خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش بر این است تا با کمک دهیاران حداقل در 65 نقطه دریایی، روستاهای توانمند ساحلی  ایجاد کنیم و مطمئناً در یک دوره می توانیم این مهم را به نتیجه برسانیم.

محمد احمدی پور تصریح کرد :نظر این نیست که حتما در سواحل در تمامی نقاط شناگاه ایجاد کنیم زیرا همه مردم که برای شنا به سواحل نمی‌آیند هر چند که آن نیز مهم است و کمک خواهیم کرد تا شناگاه نیز ایجاد شود اما بخش عمده‌ای از گردشگران به سواحل می‌آیند تا از خدمات تفریحی و زیبایی آن استفاده کنند و این خدمات می‌تواند قایق سواری، جهت اسکی و اماکن پذیرایی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار  با اشاره به واگذاری اداره امور سواحل به دهیاران توانمند خاطرنشان کرد:  باید با بهره‌گیری از منابع مختلف، سواحل را به مناطق گردشگری و ارائه خدمات تفریحی وفعالیتهای تولیدی همانند پرورش ماهی در قفس  تبدیل کنیم .

احمدی پور افزود: هر روستایی که برنامه ای برای توسعه اقتصاد دریا محور، آبادانی، عمران و کار در سواحل داشته باشد مطمئناً از همه کمک‌ها و منابع بهره‌مند خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت : اگر خود مردم  محور  اصلی  فراهم کردن زندگی خوب و توسعه روستاها باشند موفق خواهیم شد.

وی افزود : مباحثی که در این نشست با عنوان کمک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مالی برای توسعه روستاها انجام می گیرد  هر چند   کار ارزشمند و خوبی است اما این تمام کار نیست و باید از ظرفیت مردم روستاها و سرمایه های اجتماعی بهره بگیریم .

وی اولین مشخصه در توسعه روستا را داشتن برنامه عنوان کرد و افزود : دهیاران با هماهنگی فرمانداری ها و استانداری و  با همراهی شورا و بهره گیری از امکانات باید برنامه‌ های  توسعه روستا را پیش ببرند.

احمدی پور با بیان اینکه انتظار داریم تا شوراها و دهیاران وضع موجود در روستاها را ساماندهی کنند تاکید کرد : مطمئناً یکی از اهداف قانونگذار در ایجاد شوراها و دهیاری ها این است که به مسائل کمی و بویژه کیفی کردن زندگی روستاها دقت داشته باشند.

وی تصریح کرد :  دهیار به عنوان متولی اداره روستا و شورا نیز به عنوان مرجع تصمیم‌گیری باید برای کیفی کردن زندگی بویژه توانمند کردن روستاها برنامه داشته باشند.

احمدی پور با بیان اینکه اگر خواستار توسعه و افزایش درآمد و  فراهم کردن  شرایط بهتر زندگی هستیم لازمه آن بالا بردن کیفیت زندگی است افزود : یک بخش از کیفیت زندگی با افزایش درآمد بالا خواهد رفت و بخش دیگر آن با ارتقای آموزش و توانمندسازی روستائیان و بهبود زیرساختها  صورت می‌‌پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه روستایی لزوماً بزرگتر شدن روستاها نیست افزود : هر چند اگر در نقطه‌ای امکان توسعه وجود داشته باشد باید توسعه یابد اما لزوما یک روستا، دهیار و شورای خوب این نیست که روستا را بزرگتر کند بلکه ارتقای کیفیت و درآمد زندگی از جمله مباحث اصلی اداره روستاها است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز