خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

تصمیمات‌مهم درباره ریزگردها در نشست بین‌المللی‌تهران

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۳۵

استاندار خوزستان از سفر نمایندگان 100 کشور خارجی در روز 13 تیرماه به خوزستان به منظور بازدید از کانون‌های ریزگرد در استان و تصمیمات مهم در این باره در نشست بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی در همایش مقابله با بیابان‌زایی در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: بحث ریزگردها در خوزستان و استان‌های همجوار به بحثی ملی و بین المللی تبدیل شده و کشورهای منطقه و سازمان ملل را نیز درگیر کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع در زمینه مقابله با ریزگردها قطعنامه هایی در سازمان ملل برای آن تصویب و اقداماتی در سطح منطقه برای جلوگیری و پیشگیریی از این پدیده در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این خصوص 12 تا 14 تیرماه نشست بین‌المللی مقابله با ریزگردها در تهران برگزار می‌شود و بی شک در این جلسه تصمیمات بزرگی گرفته خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: دولت در زمینه مقابله با ریزگردها پیگیری‌های لازم را داشته و این موضوع را از جوامع بین المللی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری با وجود تنگناها، دولت به صورت جدی وارد کارزار شد و پیمانکاران و مردم محلی با مشارکت سپاه و بسیج موفق شدند 6 هزار از کانون های ریزگرد دراستان را نهال کاری کنند و امید است تا ماه های آینده نهال کاری 42 هزار کانون ریزگرد در استان به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: از تمامی مسئولان استان به ویژه شهرستان کارون، امام جمعه و فرماندار و بزرگان این شهرستان و سازمان های مردم نهاد که در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی ما را یاری کردند، کمال تشکر را دارم.

شریعتی تصریح کرد: آن چه که اکنون مهم و در اولویت است، گام برداشتن برای بهبود وضعیت و شرایط استان است که همه باید برای تحقق آن دست به دست هم دهند.

وی بیان کرد: 350 هزار هکتار کانون ریزگرد و به همین میزان شن زار در استان وجود دارد که مهار آن به غیر از با همراهی و همکاری همگانی مردم، سازمان های دولتی و مردم نهاد، نمایندگان مجلس ونهادهای دولتی غیر ممکن است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین حقآبه به عنوان اولویت اصلی قلمداد شده و باید بر این موضوع تاکید کنیم که تامین شود چرا که حق طبیعت خوزستان باید داده شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی وضعیت آب و هوای استان به مردم به صورت آنلاین تاکید کرد و گفت: اکنون 2 تلویزیون شهری برای نشان دادن وضعیت آب و هوای استان راه اندازی شده و چهار تلویزیون دیگر نیز در حال راه اندازی است و مردم به صورت آنلاین از وضعیت آب و هوا و پیش بینی ها مطلع می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز