خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبرداد:

انتخابات در کمال صحت و سلامتی برگزار شد/ اشکالات انتخاباتی جزئی بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۷۸

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این استان در کمال صحت و سلامتی کامل برگزار و نتایج آن مشخص شد.

"فتاح محمدی" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: بدلیل نظارت‌های مستمر مجریان و ناظران انتخاباتی، انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه امسال درمناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در صحت و سلامت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه البته اشکالات جزئی در این انتخابات وجود داشت و طبیعی بوده است، اظهارداشت: همان اشکالات جزئی نیز توسط خود ما در حوزه های انتخابیه بررسی و برطرف شد.

رئیس ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اشکالاتی که در انتخابات امسال پیش آمد تاثیری در تغییر نتایج اصلی نداشتند و تنها یک مورد در شهرستان "لنده" وجود داشت که آن مورد نیز رفع شد.

محمدی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود اعتراضات به نتایج انتخابات شورای شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی همچنان ادامه دارد، هم تصریح کرد: انتخابات این شهرستان اعم از شهری و روستایی به تائید مجریان انتخابات (فرمانداری) و هیات نظارت شهرستانی رسیده است.

وی گفت: البته اعتراضات قانونی به نتایج انتخابات شهر لیکک شهرستان بهمئی هم اکنون در هیات نظارت استانی در حال بررسی و پیگیری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا امکان ابطال انتخابات شهر لیکک شهرستان بهمئی و یا حوزه انتخابیه دیگری وجود دارد یا خیر؟ هم خاطرنشان کرد: بعید می دانم که ابطال انتخابات در این استان وجود داشته باشد.

محمدی گفت: البته اگر ابطال انتخاباتی نیز از سوی هیات نظارت استانی در کهگیلویه و بویراحمد شکل بگیرد بدون شک تابع آن خواهیم بود و براساس قانون باید رفتار شود.

وی از رسیدگی مستمر به شکایات از برخی حوزه‌های انتخابیه دیگر در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: رسیدگی‌به شکایات انتخاباتی در هیات نظارت درحال پیگیری و از دیدگاه مجریان انتخابات، انتخابات امسال در این استان در سلامت و صحت به پایان رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتخابات شهرها و روستاهای این استان درحال تائید شدن بوده و تائید شدن آنها نیز اطلاع رسانی می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، از مجموع 924 شعبه اخذ رأی، 332 شعبه آنها شهری است که 323 مورد آن ثابت و 9 مورد آن سیار است. 

592 شعبه اخذ رأی روستایی است که 183 مورد از شعبه‌های روستایی ثابت و 409 مورد آنها سیار است. 

در مجموع 506 شعبه اخذ رأی ثابت و 418 مورد شعبه اخذ رأی سیار برای کل استان پیش بینی شده است که شعبه های اخذ رأی عشایری نیز در میان شعبه های اخذ رأی سیار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز