خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا کردستان خبر داد:

دستگیری عامل انتشاردهنده تصاویر خصوصی در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۲۲

رئیس پلیس فتا استان کردستان از رسیدگی به پرونده ای خبرداد که در آن فردی از طریق صفحه‌ای در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار عکس خصوصی و ساخت صفحه جعلی برای قربانی کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرامرز شاکری با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات فضای مجازی انتشار اطلاعات خصوصی افراد است، گفت: گسترش شبکه های اجتماعی از یک سو و رغبت مردم برای به نمایش گذاشتن چهره خود از سوی دیگر باعث شده افرادی با سوء استفاده از این موقعیت به انگیزه‌های شوم خود جامه عمل بپوشانند. 

 وی ادامه داد: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع انتشارتصاویر شخصی در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری، دادسرایی عمومی و انقلاب شهرستان سنندج ، خانمی اهل سنندج به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، شخصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر وی بر روی اکانت های جعلی کرده است که این عمل موجب به مخاطره افتادن آبروی شاکیه شده است . لذا شاکیه تقاضایی رسیدگی به این موضوع را مطرح کرد.

از این رو مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرارگرفته و در این رابطه پرونده ای تشکیل شد . 

این مقام انتظامی در ادامه گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی شناسایی متهم مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از روش‌های فنی و شگردهای پلیسی مشخص شد ، گرداننده و ایجاد کننده اکانت های جعلی شبکه اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکیه در فضای مجازی نموده است، شخصی به هویت معلوم و ساکن سنندج است که در ادوار گذشته نیز در این پلیس به عنوان متهم دارای سابقه بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز