خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان مطرح کرد:

وظیفه مسئولان بررسی مشکلات مردم بصورت عینی و عملیاتی است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۳۰۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: وظیفه مسئولان بررسی مسایل و مشکلات بصورت عینی و عملیاتی است و فعالیت های اجرایی سختی های خاص خود را دارد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه  گفت : در چند سال اخیر مقام معظم رهبری روی بحث اقتصاد و رفاه مردم تاکید ویژه ای داشته اند  و در همین راستا سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند و دولت هم  به جد موضوع  را دنبال و برای آن برنامه ریزی کرده است.

کیوان محمدی افزود : سیاست هایی که دولت تدبیر و امید از ابتدا تاکنون پیگیری کرده و شعارهایی که در انتخابات سال 92 بیان کرده در همین راستا است .

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان نباید برخوردهای شعارگونه با مسایل داشته باشند گفت : بیش از انکه به شور و شعف و شعار نیاز داشته باشیم به خرد، دانش، تخصص و عمل متعهدانه نیاز داریم  و باید با تکیه بر این موارد طی طریق کنیم .

وی اظهار کرد : به همین جهت چند سال گذشته و  امسال مقوله اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کار قرار دارد و سال 96 نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامیده شده که همگان باید در این راستا کوشا باشند .

این مقام مسئول ضمن تاکید بر وظایف مسئولان در جایگاه خدمتگزاری به مردم گفت: مدیرانی که در بدنه دولت فعالیت می کنند باید آگاه باشند که مردم برای رفع مشکلات خود چشم به آنها دوخته اند و باید در برابر مردم پاسخگو باشند .وظیفه مسوولان بررسی مسایل و مشکلات بصورت عینی وعملیاتی است  و فعالیت های اجرایی سختی های خاص خود را دارد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان  با تشریح اصل اقتصاد مقاومتی اظهار کرد : اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تبین فرمودند اساس آن این است  که ما با حداقل امکاناتی که داریم حداکثری بهره وری را ایجاد کنیم .

محمدی ادامه داد : اقتصاد مقاومتی چیزی جدا از اقتصاد ملی نیست جدای از اقتصاد کشاورزی نیست بلکه باید همه حوزه ها زیر چتر اقتصاد مقاومتی قرار گیرند وبرمبنا حداکثری بهره وری به فعالیت بپردازند .
وی گفت : در تمامی بخش ها  چه در صنعت و معدن ، کشاورزی ، خدمات و.. این روند باید پیش گرفته شود و اقتصاد مقاومتی برای یکسال و دوسال نیست بلکه اقتصادیست که این کشور تا ابد باید به آن  توجه داشته باشد.
 محمدی عنوان کرد : اگر رهبر معظم انقلاب  امسال نامگذاری اقتصاد مقاومتی را تکرار کردند واگر سال آینده نیز این مقوله تکرار شود  برای این است که ملکه ذهن ما شود دستور العمل رهبری و سیاست ایشان باید خط مشی ما قرار گیرد .
وی گفت:تولید واشتغال بدون داشتن زمینه لازم امکان پذیر نیست و ایجاد زیر ساخت ها یکی از این زمینه هاست .  ایران  کشوری با پتانسیل بالاست .اگردر 20سال آینده با برنامه ریزی و عقلانیت پیش رویم و قوا وپتانسیلهای که دراین جامعه وجود دارند را به فعل نزدیک کنیم واز امکاناتی که داریم با بهره وری بالا بر مبنای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم آن چیزی که پیش بینی شده محقق می شود .
محمدی ادامه داد : ایران یک کشور صرفا نفتی ، توریستی گردشگری است و در جایگاهی  قرار گرفتیم که همه این زمینه ها را به بالفعل برسانیم .این تنوع اقتصادی دست ما را باز می گذارد تا در زمینه های مختلف بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم .
محمدی گفت:  موجی بعد از انقلاب راه افتاد که همه به دنبال تحصیلات دانشگاهی رفتند کشور ما دارای سطح بالای افراد تحصیل کرده است و  جزء  5کشور دنیا در آموزش مهندسی  هستیم واین تحلیل من نیست واعداد ورقم ها مربوط به یک  موسسه جهانی است.


وی اضافه کرد:  در کشور یک طبقه متوسط در حال رشد داریم هرچقدراین طبقه متوسط بزرگ تر بشود زمینه دموکراسی در کشور بیشتر فراهم میشود وبنابراین تلاش همه ماباید این باشد که طبقه متوسط را دراین جامعه رشد دهیم و این رشد پس از بروی کار آمدن دولت دکتر روحانی و در دولت های قبل در کشور ما شکل گرفت.


وی افزود:  درجه بالای شهرنشینی در کشور وجود دارد و سازمان دهی نیرو با حداقل امکانات برای ما فراهم هست . درخصوص اشتغال چشم ها به دولت هست یعنی همه جوانان ما منتظرند دولت شغل ایجاد کند و آنها سر کار بروند.

محمدی در خصوص جذب سرمایه گذاری در کشور عنوان کرد: باید تلاش بیشتری کنیم تا سرمایه بیشتری جذب کنیم .سیستم صنعت نفت باید آنقدر مدرن باشد که بتوانیم درآمدهای نفتی خود  را افزایش دهیم و جلب اعتماد کنیم  تاسرمایه گذار داخلی دراینجا سرمایه گذاری کند.  باید امنیتی ایجاد کنیم که سرمایه گذار خارجی ایران را بعنوان یک منطقه امن تشخیص بدهد نمایندگی شرکت خود  را درایران مستقر کند وبه دیگر کشورهای خاور میانه سرویس بدهد که درغایت به افزایش تولید واشتغال خواهد انجامید.

وی ادامه داد: براساس برآورد موسسات اقتصادی در بیست سال آینده به 3500 میلیارد دلار پول نیازداریم  و باید جذب سرمایه گذار داشته باشیم وکشورهای دیگر را ترغیب نماییم تا در ایران سرمایه گذاری کنند و بطور متوسط باید در هرسال 175میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری شود .


محمدی اذعان داشت: علاوه برثبات امنیت وسرمایه گذاری باید به بهره وری خیلی بیشتر توجه کنیم ، طبق بررسی  کارشناسان می توانیم  وضعیت مناسبتری را برای کشور با افزایش بهره وری رقم بزنیم و  نظام مالی وبانکها نیازمند یک دگرگونی در سیستم نظام مالی هستند .


رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در زمینه وضعیت استان گفت:  باتوجه به سیاستهای که در جهت ایجاد فضای آرامش توسط دولت واستاندار در گیلان ایجاد شده است ، امیدواریم که در سایه همین فضای تعامل با کامل شدن راه آهن رشت به آستارا و قزوین جهشی دراقتصاد استان وکشور ایجاد شود.

محمدی گفت:  باید زمینه های لازم را در استان  در خصوص ایجاد زیرساخت ها فراهم کنیم  تا بتوانیم جهش خوبی برای توسعه استان داشته باشیم .

وی در مورد وضعیت شهرستان آستانه اشرفیه گفت : میانگین شهرستان آستانه در حوزه های مختلف نسبت به سایر شهرستانهای استان  بالاتر است  اما نرخ با سوادی این شهرستان  به نسبت دیگر شهرستانها4 درصد پایین تر می باشد و با توجه به اینکه  که مراکز حوزی  در این شهرستان وجود دارند و مفاخری نظیر دکتر معین بعنوان یکی از شخصیتهای برجسته تاریخ معاصراز این شهرستان برخاسته اند  باید از لحاظ آموزشی توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز