خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار و جمعی از شهروندان؛

زنگ انتخابات در خراسان رضوی به صدا در آمد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۹۶

مراسم نمادین نواختن زنگ انتخابات در خراسان رضوی روز چهارشنبه با حضور معاون استاندار و جمعی از شهروندان رای اولی در محل استانداری در مشهد به صدا درآمد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این مراسم گفت: فرآیند برنامه ریزی و تشکیل ستاد انتخابات از مدت ها قبل آغاز شده اما امروز همزمان با سراسر کشور شروع رسمی این فرآیند با آغاز برنامه های اجرایی انتخابات شوراها و تشکیل هیات های اجرایی آن به صورت رسمی کلید خورد.

وی افزود: پیش ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستا دیروز 24 اسفند از طریق دفاتر پیشخوان در سطح استان آغاز شده و تا شروع ثبت نام رسمی 30 اسفند ادامه دارد.

معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: داوطلبان نامزدی نسبت به تکمیل مدارک و دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند تا در زمان ثبت نام رسمی و قطعی دچار مشکل نشوند.

حسینی همچنین مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات مبنای عمل توصیف و بیان کرد: در انتخابات گذشته مشارکت 64 درصد بود و امروز تلاش می شود جمعیت 36 درصدی غایبان انتخابات هم به حضور و مشارکت در سرنوشت خود تشویق شوند.

فرآیند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز در سطح کشور آغاز شد. 25 تا 29 اسفند هیات های اجرایی انتخابات شوراها در شهرها و بخش ها تشکیل می شوند.

در این مدت فرمانداران و بخشداران موظف هستند 30 نفر از افراد بومی، معتمد و خوشنام را به عنوان اعضای هیات های اجرایی به هیات های نظارت معرفی کنند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز