خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان:

اجرایی‌کردن منشور حقوق شهروندی یکی از معیارهای دموکراسی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۹۶

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان یکی از معیارهای اجرای دموکراسی در کشور را رعایت حقوق شهروندی برشمرد و گفت: اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی یکی از معیار های دموکراسی در کشور است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، امید رشیدی صبح امروز در نشست کارگروه صیانت از حقوق شهروندی که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، افزود: حقوق شهروندی در علوم جایگاه خاص دارد و محدوده و قلمروی آن مشخص است.

وی یکی از معیارهای اجرای دموکراسی در کشور را رعایت حقوق شهروندی برشمرد و گفت: اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی یکی از معیارهای دموکراسی در کشور است.

رئیس کانون وکلای کردستان اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری استان مهمترین رکن تخصصی مدنی در کشور است که با 400 عضو و 22 دکتری حقوق در غرب کشور دارای جایگاه خاص در حوزه پژوهش و فعالیت های مدنی است.

وی اضافه کرد: کانون وکلای استان پتانسیل بزرگی برای استان در راستای تحقق حقوق شهروندی محسوب می شود به گونه ایی که می تواند سایر استان های غربی کشور را تحت پوشش آموزش خود قرار دهد.

رشیدی با تاکید بر اینکه آموزش باید از سطح مدیران کلان شروع شود ابراز داشت: سپس کارمندان هر سازمان به صورت تخصصی آموزش داده شوند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش محوری و کلیدی در رابطه با بحث آموزش ایفا می کند بنابراین برگزاری جلسات مختلف گامی موثر در این راستا است.

رئیس کانون وکلای استان گفت: جهت بازخورد عملکرد مطلوب می‌طلبد سازو کاری برای ارتباط مستقیم مردم با حقوق شهروندی با نظارت مستقیم استاندار ایجاد شود که می‌تواند موثرواقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز