خبرگزاری کار ایران

قربانعلی سعادت مطرح کرد:

کولبرهای غیرمجاز اقدام به قاچاق‌ سازمان‌یافته می‌کنند/ کولبرها در مسیرهای مجاز تردد کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۵۸۳

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کوله‌بران داری مجوز می‌توانند از 8 صبح تا 5 عصر اقدام به کوله‌بری کنند ولی افرادی از مسیرهای غیر تعریف شده تردد می‌کنند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت در نشست‌خبری با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فراز و نشیب‌های 38 ساله انقلاب و با بیان اینکه در طول سال 95 اتفاقات خوب و بدی در استان رخ داد، گفت: خوشبختانه سال 95 با برگزاری سفر رییس‌جمهور و وزرای دولت تدبیر و امید و انتخابات مجلس اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف و مسیر توسعه انجام گرفت.

سعادت درباره حواشی اتفاق افتاده برای کوله‌بران و سوء‌استفاده برخی اشخاص از این اتفاق تلخ و ناگوار گفت: کوله‌بران دارای مجوز می‌توانند از 8 صبح تا 5 عصر اقدام به کار در امر کوله‌بری کنند ولی افرادی از مسیرهای غیر تعریف شده برای کوله‌بری تردد می‌کنند و هیچ‌گاه بار خود را از بازارچه‌های کوله‌بری دریافت نمی‌کنند و نمی‌توانند جزو کوله‌بران عزیز و زحمت‌کش به حساب آیند زیرا قاچاق‌های سازمان‌یافته از قبیل حمل مواد مخدر، اسلحه و مشروبات الکلی در قالب کوله‌برهای غیرمجاز انجام می‌‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه هم گفت: براساس زمان‌بندی کار پیش می‌رود، فقط مشکل خرید دستگاه تی بی ام یک‌سال عقب افتاد و باعث تعلل در کارها شد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هر چند در برخی موارد اعتبارات با تاخیر می‌رسد ولی طرح‌های مصوب پیش می‌رود.

وی با اشاره به حواشی اختصاص نیافتن اعتبار دریاچه ارومیه هم گفت: سال 95 بودجه دریاچه با اسناد خزانه دریافت می‌شود و به پیمانکاران پرداخت می‌شود. تا پایان سال 94 کلا 1200 میلیارد تومان هزینه شد و برای سال 95 هم 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که سهم استان 150 میلیارد تومان است.

سعادت اذعان کرد: موضوع راندمان تغییر کشت محصولات، آبیاری تحت‌فشار، لایروبی رودخانه‌ها و... از جمله برنامه‌هاست.

استاندار آذربایجان‌غربی در پاسخ  به سوالی درباره استفاده نکردن از توانمندی‌های بخش معدن با اشاره به مشکلات زیرساختی این حوزه گفت: متاسفانه به‌دلیل مراحل سخت اداری در بخش‌های منابع طبیعی، صنعت و معدن و محیط زیست اجازه استفاده از امکانات موجود به خوبی داده نمی‌شود.

سعادت افزود: هر چند درباره ارزش‌افزوده و فراوری معدن مشکلاتی وجود داشت و در استان سخت‌گیرانه برخورد می‌کردند و خوشبختانه این مسیر هموار شد. معدن بعد از نفت دومین منبع درآمدی کشور است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز