خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد:

افزایش38 درصدی‌جرایم خشن درگیلان/کشف 91 درصدقتل‌های‌استان/افزایش27 درصدی آمار خودکشی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۸۶۰

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه این استان در جرایم خشن رتبه 29 کشور را به خود اختصاص داده، گفت:آمار این جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته‌ است.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با سرقت از سه اولویت پلیس آگاهی است، تصریح کرد: 90 درصد پرونده‌های وارد شده به پلیس آگاهی استان پرونده‌های سرقت است.

افزایش 38 درصدی جرایم خشن در گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان  با بیان اینکه  گیلان در جرایم خشن رتبه 29 کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در 10 ماهه سال 95 در سرقت خودرو با 48 درصد افزایش رو‌به‌رو بوده‌ایم.

فلاح کریمی افزود: آمار جرایم خشن در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته‌ است.

کاهش 16 درصدی وقوع جرم در گیلان

وی با تصریح بر اینکه در 10 ماهه امسال وقوع جرم در گیلان 16 درصد کاهش یافته است، گفت: در 10 ماهه نخست سال در کشفیات با 13 درصد کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

فلاح کریمی گفت: 17 درصد سرقت‌های گیلان از مناطق مرفه‌نشین انجام می‌شود چرا که مقاومت‌ مردمی در مقابل با پیشگیری از جرم وجود ندارد.

 وی افزود: بیشتر سارقان‌منازل در گیلان افراد غیربومی هستند که در استان اقدام به سرقت می‌کنند.

افزایش38 درصدی‌جرایم خشن درگیلان/کشف 91 درصدقتل‌های‌استان/افزایش27 درصدی آمار خودکشی

نیمی از سرقت‌ها در رشت به وقوع می پیوندد

رئیس پلیس آگاهی گیلان بیان داشت: 50 درصد سرقت‌ها در مرکز گیلان و شهر رشت به وقوع می‌پیوندد و شهرستان‌های رودبار و سیاهکل کمترین فراوانی وقوع جرم را در استان دارند.

فلاح کریمی با اشاره به اینکه در گیلان جرایم جعل و کلاهبرداری‌افزایش داشته است، تصریح کرد: استان گیلان در سرقت جایگاه نوزدهم کشوری را دارد که یک رتبه قابل‌قبول تلقی می‌شود.

افزایش 13 درصدی جعل و کلاه برداری

وی اظهار کرد: امسال 939 فقره پرونده جعل و کلاه برداری به پلیس آگاهی استان وارد و در این حوزه با رشد 13 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی  با تاکید براینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد امنیت جامعه دارند اظهار کرد: غفلت  مردم جامعه کمک بزرگی در وقوع جرم می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اساسی و موثر دانستن نقش مردم در پیشگری از جرایم نقشی بیان داشت: متاسفانه در وقوع اکثر جرایم نقش کوتاهی و غفلت مردم مشهود است.

شناسایی 91 درصد قتل های گیلان

فلاح کریمی گفت: امسال 31 فقره قتل در استان انجام شد که 91 درصد این قتل‌ها در استان کشف شدند.

وی افزود: 71 درصد مقتولان در گیلان مرد و 29 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش 27 درصدی خودکشی در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به افزایش 27 درصدی آمار خودکشی در گیلان اظهار کرد:  77 درصد خودکشی‌ها در استان از سوی مردان صورت می‌گیرد .

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه کشفیات در حوزه جعل اسناد در استان 82 درصد افزایش یافته است بیان داشت: بیش از 70 درصد جعل اسناد  در رشت انجام شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز