خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز فصل سرما؛

طرح ضربتی جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در تهران آغاز شد

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۰ گفت: همزمان با آغاز فصل سرما، طرح ضربتی جمع‌آوری و ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان در جنوب تهران اجرا شد.

به گزارش‌ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین‌عبدالحسین مسلمی با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه گفت: بنا به رویکرد مدیریت شهری در توجه به سلامت اجتماعی و اجرای برنامه‌های مناسب در کاهش آسیب های اجتماعی طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان در سطح محلات آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما تعداد این افراد در سطح شهر بیشتر می‌شود، افزود : افراد بی‌خانمان و متکدی پس از جمع‌آوری توسط کارشناسان اجتماعی تحت مشاوره قرار گرفته و جهت ساماندهی و بهره‌مندی از برنامه‌های حمایتی به مرکز فوریت‌های‌اجتماعی این منطقه انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با مرکز خدمات اجتماعی منطقه اکیپ‌های مخصوصی با گشت‌های شبانه روزی در سطح منطقه این طرح را اجرا می‌کنند.

معاون شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: این افراد پس از جمع آوری از برنامه‌های مشاوره، اسکان و ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان بهره مند می شوند.

مسلمی در پایان از اجرای برنامه های گسترده با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در سطح محلات خبر داد و گفت: کلاس های آموزش ومشاوره، با هدف افزایش آگاهی شهروندان به صورت مستمر در خانه های سلامت و مساجد و مدارس برگزار می شود.

کد خبر : ۴۳۲۶۰۳