خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر استان کرمان خبر داد:

نجات یک کوهنورد کرمانی از ارتفاعات سه شاخ کوه های جوپار

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۶۷۰

‎معاون هلال احمر استان کرمان گفت: با اعزام یک فروند بالگردهلال احمر کوهنورد کرمانی از ارتفاعات سه شاخ کوه های جوپار نجات یافت.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، محمد حیدری پور در این خصوص گفت: در پی کسب اطلاع از طریق سامانه ۱۱۲ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر در خصوص گرفتار شدن کوهنورد کرمانی در ارتفاعات سه شاخ جوپار، بلافاصله یک تیم مجهز کوهستان با یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.

وی افزود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه پس از فیکس کردن مصدوم با بسکت در ارتفاعات امکان نجات نامبرده با توجه به وضعیت مصدومیت شدید، وجود نداشت واین امر تنها با اعزام بالگرد میسر بود.

حیدری پور گفت: صبح امروز یک فروند بالگرد به همراه یک تیم کوهستان و کادر درمانی اورژانس ۱۱۵ به محل ارتفاعات اعزام و موفق به نجات جان کوهنورد کرمانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: این کوهنورد که در اثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شده بود بلافاصله توسط بالگرد به پایگاه امدادی جنوب شرق اعزام شد و جهت درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

بر اساس این گزارش حمید ذکاء اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در پیامی از زحمات تمامی عوامل امدادی و کادر پرواز بالگرد هلال احمر در نجات جان کوهنوردی که خودش در امدادرسانی های کوه، نقش داشته از سوی استاندار و جامعه ورزشی استان تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است در این عملیات یک دستگاه آمبولانس یک فروند بالگرد و دو تیم امداد کوهستان حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز