خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در کرج مطرح کرد:

ارائه لایحه اصلاح قانون واگذاری مدیریت شهرک‌های صنعتی به مجلس

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم برون سپاری و واگذاری قانون‌مند مدیریت شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های بخش خصوصی، از اصلاح قانون برون سپاری و واگذاری مدیریت شهرک‌های صنعتی و طرح این لایحه، در مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، علی یزدانی ظهر امروز، در جریان بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور گفت: در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی،  با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه شهرک صنعتی اشتهارد، هزار و 900 هکتار به مساحت شهرک صنعتی اشتهارد افزوده خواهد شد، که در مجموع مساحت این شهرک صنعتی، به 3 هزار و 300 هکتار افزایش می‌یابد.

یزدانی با بیان اینکه اصلی‌ترین راه رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است افزود: برای تحقق این مهم، ضرورت دارد زیرساخت‌های قابل اتکایی در سراسر کشور ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ادارات کل صنعت، معدن و تجارت کشور، در راستای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی، بیش از 98 هزار و 750 جواز تاسیس تا پایان ماه قبل صادر کرده‌اند.

یزدانی با بیان اینکه به دنبال پیگیری و تحقق وظایف محوله در موضوع اقتصاد مقاومتی هستیم گفت: تاکنون، بیش از 60 شهرک صنعتی، در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور، مور بازدید و بررسی قرار گرفته و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های این شهرک‌های صنعتی، با فعالان در این شهرک‌ها، بحث و تبادل نظر شده است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، با بیان این که در چهارچوب اصلاح قانون واگذاری شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی، این لایحه به زودی به مجلس ارائه خواهد شد افزود: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال کشور، طبق مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال پیگیری است که تاکنون یک سوم این مبلغ به واحدها پرداخت شده است.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بر اساس تکالیف مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های تابعه، سعی و تلاش بر این است، این تکالیف تا پایان سال جاری اجرایی شود که راه‌اندازی و فعال کردن 7500 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد، با اعطای تسهیلات در این خصوص،  دنبال می‌شود.

یزدانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان البرز و حضور و فعالیت برندهای مطرح تجاری در این استان افزود: خوشبختانه، استان البرز در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری و جواز تاسیس، جایگاه بسیار مناسبی در سطح کشور دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد یک جهش بالای صنعتی در این استان باشیم.

گفتنی است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سفر یک روزه خود به استان البرز، ضمن بازدید از ناحیه صنعتی کوثر و شهرک صنعتی اشتهارد، یک واحد صنعتی ساخت پروفیل یوپی وی سی در و پنجره، با سرمایه گذاری 7 میلیاردی و اشتغال زایی مستقیم برای 30 نفر را در شهرک صنعتی اشتهارد افتتاح کرد.

کد خبر : ۴۱۶۷۲۵