خبرگزاری کار ایران

با حضور برخی مسئولان؛

کار تجهیز کارگاه پتروشیمی دهدشت آغاز شد

در بازدید مسئولان پتروشیمی کشور از پتروشیمی دهدشت کار تجهیز کارگاه این پروژه ملی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در این بازدید گفت: با توجه به اینکه خوراک پتروشیمی دهدشت از گچساران و پتروشیمی گچساران از بید بلند تامین می‌شود خوشبختانه کارخانه پتروشمی بید بلند بعد از 14 سال تعطیلی دوباره فعال شده و کارخانه گچساران هم فعال است که با فعال بودن این دو کارخانه مشکلی بابت تامین خوراک پتروشیمی دهدشت وجود ندارد.

نژاد سلیم با بیان اینکه  نقشه پتروشیمی دهدشت آماده شده و کار تجهیز این کارخانه با احداث انبار، اتاق کنترل موجه، اتاق ورگ شاپ و کارگاه مرکزی از فردا شروع می‌شود، افزود: کار تدوین اسناد مناقصه در حال اجراست و تا هفته آینده این اسناد برای برگزاری مناقصه آماده می‌شود.

وی از برگزاری مناقصه بین‌المللی برای پتروشیمی دهدشت با هدف جلب سرمایه‌گذار خارجی خبر داد و گفت: بعد از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار کار طراحی مهندسی پایه این کارخانه و همچنین طراحی تفسیری و سفارشات  آن شروع که بعد از آن در سایت قسمت صنعتی پتروشیمی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه خیلی از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای شرکت در مناقصه اعلام آمادگی کرده‌اند و منتظر برگزاری مناقصه پتروشیمی دهدشت هستند، افزود: شرح مناقصه این کارخانه که بین‌المللی است به همت مهندسان از دو ماه پیش آغاز شده و تا دو هفته آینده این مناقصه برگزار می شود.

نژاد سلیم مدت زمان برگزاری مناقصه خارجی پتروشیمی دهدشت را یک ماه ذکر کرد و گفت: بعد از سه بار اعلان روزنامه‌ای صلاحیت شرکت‌های متقاضی شرکت در مناقصه بررسی و برنده مناقصه انتخاب می‌شود.

وی مدت زمان برای شروع رسمی در سایت پتروشیمی دهدشت را حداکثر 7 سال اعلام کرد و افزود: مدت زمان تعریف شده برای تمکیل و بهره‌برداری این کارخانه سه سال است.

کد خبر : ۴۱۲۳۲۵