خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز خبرنگار در قم برگزار شد؛

از مراسم تجلیل از خبرنگاران قم تا غبار روبی ضریح حضرت معصومه(س)

برنامه های روز خبرنگار در قم، با مراسم تجلیل از اصحاب رسانه آغاز شد و شب گذشته با غبار روبی از ضریح مطهر حضرت معصومه(س) به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم غبار روبی از ضریح نورانی حضرت معصومه(س)، شب گذشته و همزمان با روز خبرنگار، با حضور اصحاب رسانه استان قم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن مراسم غبار روبی از ضریح نورانی و مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم انجام شد.

این مراسم معنوی به اذعان بسیاری از خبرنگاران، بهترین برنامه روز خبرنگار شهر قم محسوب می شود.

در پایان مراسم غبار روبی از مرقد حضرت‌معصومه(س)، خبرنگاران، غذای متبرک حرم حضرت معصومه(س) را در مهمانسرای حرم مطهر صرف کردند.

پیش از ظهر دیروز نیز مراسم رسمی روز خبرنگار در قم، با حضور مقامات استانی از جمله سیدمهدی صادقی استاندار قم، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم، حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، برخی دیگر از مقامات استانی و اصحاب رسانه استان قم، در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم برخی از روزنامه نگاران و خبرنگاران قم، از جمله مرتضی داستانی پیشکسوت روزنامه نگاران قم و مدیر مسئول و سردبیر روزنامه سراسری 19دی به ایراد سخنرانی پرداختند؛ حجت حیدری مدیر مسئول و سردبیر هفته نامه پیام قم و نامدار مدیر مسئول سایت کریمه نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در ادامه این مراسم محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم، حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و در نهایت سیدمهدی صادقی استاندار قم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان قم برگزار شد.

از نکات قابل اشاره این مراسم می توان به اجرای زنده موسیقی سنتی اشاره کرد؛ همچنین پخش پیام تصویری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به مناسبت روز خبرنگار از دیگر نکات جالب توجه این مراسم بود.

خاطرنشان می شود که یکی از نهادهای استان قم نیز صبح دیروز مراسمی را به بهانه روز خبرنگار و تقدیر از اصحاب رسانه برگزار کرد که دعوت از رسانه ها برای حضور در این مراسم توسط این نهاد خدمتگذار استان، گزینشی بود، چرا که برخی از رسانه ها به این مراسم دعوت نشده بودند. 

کد خبر : ۳۹۸۴۴۰