خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

پل بزرگ خلیج فارس تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۰۱۶

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پل بزرگ خلیج‌فارس تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمیدرضا مومنی گفت: این پل با رایزنی های انجام شده و تامین 960 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی تکمیل و پس از امضای قرار داد سرمایه‌گذار معرفی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساخت پل خلیج فارس با 230 میلیارد تومان اعتبار دولتی از سال 1389 آغاز شده است و اکنون بیش از 17 درصد پیشرفت دارد.

مومنی افزود : ساخت پایه‌های این پل به پایان رسیده و آماده نصب در دریا و خشکی است .

پل بزرگ خلیج فارس که در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس ساخته می شود، جزیره قشم را از طریق بندر پهل شهرستان خمیر در نزدیکی بندر عباس به سرزمین اصلی متصل می کند .

ساخت راه آهن بخشی از اجرای این طرح بزرگ است .

پل بزرگ خلیج فارس با 3 هزار و 400 متر طول ساخته می‌شود که 2400 متر از این پل در دریا و هزار متر در خشکی قرار دارد.

مدیرعامل‌سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک کارخانه 5میلیون تنی فولاد در جزیره قشم ساخته می‌شود که نیازمند جابجایی سالانه 10 میلیون تن مواد مورد نیاز این کارخانه از روی پل خلیج فارس است که این موضوع اهمیت اقتصادی ساخت پل بزرگ خلیج فارس را دو چندان می کند.

مومنی افزود : وجود گاز، قیمت تمام شده پایین آب در مقایسه با دیگر مناطق و دسترسی آسان قشم به بازارهای جهانی برای تامین مواد اولیه و بازار فروش از مزیت های مهم جزیره قشم برای تولید فولاد است.

وی گفت: ایجاد ریل راه آهن از بندر کاوه قشم با عبور از  پل خلیج فارس و اتصال به شبکه ریلی کشور در بندرعباس بخشی از طرح مهم رهگذر شمال – جنوب است.

جزیره قشم با 120 هزار نفر جمعیت در تنگه هرمز و جنوب بندرعباس قرار دارد که بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس بشمار می رود.

جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران است که سواحل آن برای ایجاد لنگرگاه مناسب است، این جزیره 15 بندر صیادى و تجارى دارد.

این جزیره با نزدیک به هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب بندرعباس است. قشم 120 هزار نفر جمعیت دارد و جزایر هنگام ، لارک و جزیره هرمز زیر نظر این جزیره اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز