خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

کرمانشاه را به خاطر شاعران فراوانش"شیراز دوم" بنامیم

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۵۶۵

مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه را به لحاظ کثرت شاعران "شیراز دوم" بنامیم، سخن گزافی نگفته‌ایم

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیمی در همایش تجلی قرآن و حدیث در شعر شاعران کرمانشاه(کردی و فارسی) در تالار وحدت برگزار شد، به جایگاه بالای ادبیات، شعر و داستان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اگر کرمانشاه را به لحاظ کثرت شاعران و انجمن‌های ادبی و نیز آثار تولید شده در زمینه شعر و داستان شیراز دوم بنامیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

 وی تصریح کرد: شعرای کرمانشاه همواره در طول تاریخ از جایگاه برجسته‌ای برخوردار بوده‌اند، اما متاسفانه به علت غفلت ما متولیان فرهنگی این شاعران و آثارشان بخوبی معرفی نشدند.

رحیمی زنگنه کرمانشاه را قطب "ادبیات آیینی" کشور عنوان کرد و افزود: ما شاعران برجسته‌ای از جمله بیدل کرمانشاهی داریم که متاسفانه حتی در همین استان کرمانشاه و حتی در دانشگاه‌های آن نیز معرفی نشده‌اند و همگی گمنام مانده‌اند.

 وی افزود: کرمانشاه در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار داشته و آثار باستانی موجود خود گواه قدمت بالای این منطقه است.

رحیمی زنگنه افزود: همچنین کرمانشاه از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده و بسیاری از علمای برجسته دینی و خانواده‌هایشان در این منطقه سکنی گزیدند، اما علی رغم این همه تاریخ و تمدن و فرهنگ به نظر می‌رسد که کرمانشاه از یک خلاء هویتی فرهنگی رنج می‌برد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این هویت فرهنگی را داریم، اما متاسفانه در زمینه آن کار نشده و معرفی نشده است.

 رحیمی زنگنه ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش‌های اینچنینی بتواند زوایایی از این توانمندی‌ها را نشان دهد و در معرفی شاعران و اشعار این خطه که آیینه‌ای از تجلی فرهنگ اسلامی هستند، موثر باشد.

 وی در ادامه تجلی فرهنگ قرآنی در شعر هر سرزمین را نشان از رسوخ این فرهنگ در عمق جان مردمان آن خطه دانست و افزود: اگر بخواهیم میزان تاثیر فرهنگ قرآن را در خطه‌ای مورد بررسی قرار دهیم، باید اشعار آن خطه را مطالعه و بررسی کنیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه علی رغم وجود آثار بسیاری از شعرای ما در زمینه قرآن و حدیث، این آثار و شاعران آنها را نه بخوبی شناخته‌ایم و نه شناسانده‌ایم.

 وی ابراز کرد: امیدواریم این همایش آغازی برای برگزاری همایش‌های بزرگتر در جهت معرفی پتانسیل‌ها و استعدادهای شعرای استان باشد و حتی بتوانیم کنگره ملی شعر آیینی را در کرمانشاه برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز