خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور خبر داد:

افزایش سه برابری فروش سینمای ایران در دو سال اخیر

رئیس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: میزان فروش سینمای ایران در سال ۹۲ برابر با ۲۶۰ میلیارد ریال بود و سال ۹۴ به بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الله ایوبی ظهر چهارشنبه با حضور در سینمای جوان برازجان و دیدار با مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: از سال گذشته طرحی برای تبدیل برخی از مجتمع‌های فرهنگی به سینما آغاز شد که این طرح در ۱۰۰ نقطه کشور انجام گرفت.

وی با اشاره به تلاش برای اجرای فیلم‌های سینمایی در مناطق فاقد سینمای کشور، خاطرنشان کرد: در شهرهایی که سینما و سالن فرهنگی ندارند، پروژه «سینما سلام» اجرا می‌شود و سینماهای سیار با هزینه پائینی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به افزایش میزان فروش بلیط در سینماهای کشور در سال‌های اخیر، بیان کرد: میزان فروش سینمای ایران در سال ۹۲ برابر با ۲۶۰ میلیارد ریال و در سال ۹۳ برابر با ۵۴۰ میلیارد بود و سال گذشته نیز به بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال تولیدات خوبی در سطح ملی و استانی خواهیم داشت، اضافه کرد: اغلب سینماهای کشور در بخش‌های مختلف در سال گذشته بهسازی شده است و امسال نیز اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

ایوبی از برنامه‌ریزی و تلاش برای تقویت و توسعه فعالیت‌های سینمای جوان در استان بوشهر خبر داد و افزود: حمایت لازم از فعالیت‌های سینمایی در استان بوشهر صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سابقه خوب سینمای جوان برازجان، خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیار زیادی در این انجمن مشغول به فعالیت هستند که نیاز است تا برای توسعه آن اقدامات بیشتری صورت گیرد.

شهرام سلیمی‌فرد مدیر ارشاد دشتستان نیز در این آئین با تشریح وضعیت سینمای جوان برازجان، اظهار داشت: این سینما با کمبودهایی روبرو است که جا دارد مسئولان برای توسعه و تجهیز آن اقدام کنند.

کد خبر : ۳۶۱۴۰۱