خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

سرمایه‌گذاری 160 هزار میلیارد ریالی در زیرساخت‌های ارتباطات کشور

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۳۴۵

معاون‌حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم 160 هزار میلیارد ریال در زیرساخت های ارتباطی کشور سرمایه گذاری شده که از این میزان 40 هزار میلیارد ریال توسط دولت بوده و مابقی توسط بخش خصوصی جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مرتضی برابری در جلسه معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های استان توسط دولت و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و تا پایان فعالیت دولت نیز یکهزار و 500 میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ارزش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کشور را 350 هزار میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: 80 درصد این اقتصاد توسط جمعیت 20 درصدی کشور در تهران تولید می شود.

وی با تاکید بر افزایش سهم تولید در حوزه ICT ادامه داد: در حال حاضر سهم مصرف این بخش بیش از 80 درصد و سهم تولید کمتر از 20 درصد است.

وی اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم 35 هزار و 540 خط اینترنت پرسرعت در لرستان وجود داشته که هم اکنون به 40 هزار رسیده و تا پایان فعالیت دولت دکتر روحانی به 147 هزار خط می رسد. 

براری در خصوص وضعیت زیر ساخت ارتباطی استان لرستان گفت: سال گذشته 900 میلیارد ریال در این راستا سرمایه گذاری شده است.

وی نیروی انسانی را عامل اصلی خلق ثروت در اقتصاد ICT دانست و افزود: سهم ICT هر سال در هزینه زندگی مردم افزایش می یابد و با توجه به اینکه بیش از 13 درصد دانشجویان استان در این حوزه تحصیل می کنند، فرصت مناسبی برای ایجاد ثروت در این حوزه وجود دارد. ' آی سی تی' در حال فراگیر شدن در اقتصاد بوده و باید برای خلق ثروت از این حوزه برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حجم بازارهای جهانی ICT گفت: اقتصاد این بخش در سال های 2012 و 2015 به ترتیب دو هزار و 650 و سه هزار و 500 میلیارد یورو بوده که پیش بینی می شود این میزان در سال 2020 به پنج هزار میلیارد یورو افزایش یابد.

براری افزود: در شرایط فعلی سهم مخابرات در بازار 60 و فناوری اطلاعات 40 درصد است که این دو باید در سال های آینده به ترتیب به 20 و 80 درصد تغییر یابد.

وی با بیان اینکه یک درصد جمعیت جهان در ایران است گفت: دست کم باید یک درصد تولید فناوری دنیا نیز در اختیار کشور باشد که با این احتساب، سهم ایران از اقتصاد ICT در سال 2020 می تواند 140 هزار میلیارد تومان باشد.

وی اضافه کرد: سهم لرستان از بازار جهانی اقتصاد ICT نیز می تواند 28 هزار میلیارد ریال و در بازار داخلی نیز به هفت هزار میلیارد ریال برسد و این در حالی است که در شرایط کنونی سهم لرستان در این بخش یکهزار میلیارد ریال است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارتقا جایگاه پست لرستان از 28 به سوم کشور گفت: این استان در ICT وضعیت مطلوبی نداشته و در جایگاه 27 تا 28 کشور قرار دارد.

براری اظهار داشت: می‌توان با تولید کلیگ های گردشگری و امکان استفاده دانلود رایگان آن، برای جذب گردشگران در استان استفاده کرد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید با تولید محتوی مناسب گردشگری و انتشار در فضاهای مجازی، علم ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای رونق این صنعت بکار گرفت.

به گفته وی بیش از شش درصد هزینه ها در کشور در حوزه ICT بوده و در برنامه پنجم توسعه، حداقل 50 درصد مراجعه مردم به دستگاههای دولتی کاهش یافته که این منجر به شفافیت، کاهش فساد اداری، و افزایش رفاه و بهره‌وری شده است.

در این جلسه با تقدیر از زحمات داریوش کوشکی، شهاب حیدری طی حکمی از طرف محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان مدیرکل جدید این وزارتخانه در لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز