خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک

اشتغال زایی کمیته امداد اثرگذار است

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اقدامات اشتغالزایی کمیته امداد را اثرگذار و مهم توصیف کرد.

علی رحمانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره کارگاه آموزش قالیبافی کمیته امداد شهرستان آبیک بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه درآمد افراد ایجاد اشتغال است که این کار امداد نیز در این حوزه بسیار پسندیده و با ارزش است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، رحمانی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی این چنین منجر به اشتغال پایدار می‌شود و این اشتغالزایی بهترین مدد و کمکی است که در امداد می‌بینیم و قطع یقین اثرگذار است.

رحمانی یادآورشد: در خصوص اردوی یک روز، این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم برای شرکت کنندگان این دوره یک اقدام فرهنگی و تشویقی انجام داده باشیم.

همچنین در این جلسه رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان آبیک نیز در خصوص تهیه و تحویل یک دستگاه لپ تاب برای یک نفر از دانشجویان نخبه مساعدت کرد.

جمع آوری پنج میلیارد و 700 میلیون تومان زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین امسال حدود پنج میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است، زکات واجب الهی است و پرداخت آن باید با قصد قربت خدواند سبحان باشد تا برکت آن شامل حال ما شود.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، هدایت صفری در مراسم جشن گلریزان شهرک زیاران که در مسجد جامع این شهرک برگزار شد، بیان داشت: در ایام ماه ربیع الاول مناسبت های با برکت و بزرگی داریم که باید این اعیاد و مناسبت ها را قدر بدانیم.

وی ادامه داد: امامت در نگاه شیعه از اصول دین است که دارای اهمیت بالایی است، در حقیقت امامت تکمیل کننده نبوّت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: امروز در عرصه هایی که باید حضور داشته باشیم حضور مان لازم است اثرگذار بوده و توأم با لبیک به حسین زمان باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم پیرو واقعی و منتظر واقعی امام زمان (عج) باشیم باید یار واقعی ایشان باشیم تا بتوانیم به تکلیف خود عمل کنیم.

صفری عنوان کرد: باید کاری کنیم که در درگاه الهی و در برابر خون شهداء شرمنده نشویم البته یار امام زمان بودن، هزینه دارد، یار امام زمان شدن یعنی باید از آنچه داریم، بگذریم از این رو امروز باید امام زمان را شناخته و مطیع او باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اعلام کرد: دغدغه جدی و مورد تأکید رهبری امروز نیز رسیدگی به حال نیازمندان است البته این توجه از ابتدای انقلاب با تشکیل سریع کمیته امداد مورد توجه بوده است تا به حال نیازمندان رسیدگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بحث ایجاد اشتغال، کارهای فنی و حرفه ای، بحث جهیزیه، کارافتادگان، بیماران، دانش آموزان و دانشجویان و ... مورد توجه امداد است.

صفری تأکید کرد: اتکای امداد به مشارکت های مردمی است به طوری که سال 93 در استان 43 میلیارد تومان مساعدت مردمی داشته ایم و البته این رقم با توجه به ظرفیت های استان قابل افزایش است که قطع یقین این افزایش به رشد ظرفیت های خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان منجر می شود.

وی گفت: البته در برابر این حجم کمک ها نیازهای زیادی نیز وجود دارد؛ بیماران خاص، ایتام، خانواده هایی که سرپرست خانوار به دلیل بیماری از کار افتاده و توانایی اداره زندگی ندارد و ... همه نیازمند کمک هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: با وارد شدن در کارهای خیر برکات نیز در زندگی ما جاری می شود و به سمت حیات طیّب و پاک نزدیک تر خواهیم شد.

وی توضیح داد: رسیدگی به ایتام از اهمیت بالایی برخوردار است البته کسی که به یتیم رسیدگی می کند براساس بیان حضرت امام جعفر صادق (ع) در آن دنیا این تلاش او فریادرسش خواهد بود و این مهم را امام جعفر صادق (ع) وعده داده اند همچنین حضرت ضمانت کرده است مال کسی را که زکات و خمس بدهد برکت و فزونی می یابد.

صفری عنوان کرد: امسال حدود پنج میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است که کاهش زکات بخش عمده ای به دلیل خشکسالی بوده است.

وی یادآورشد: البته در زکات و مبلغ تشویقی توصیه ما این است که زکات را با نیّت دریافت تشویقی ندهید چراکه زکات واجب الهی است و باید با قصد قربت برای انجام دستور الهی انجام دهیم تا خدواند سبحان نیز بسیار بیش از آنچه ما تصور می کنیم، برکت خویش را شامل حال ما کند.

کد خبر : ۳۳۶۰۰۸