خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صلاحیت نامزدهای مجلس نباید با سلایق شخصی بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۲۰۹

نماینده سابق ارومیه در مجلس گفت: امیدواریم شورای نگهبان بدور از تعصبات سیاسی و جناحی بر مبنای عدالت و انصاف نسبت به صلاحیت های داوطلبان تصمیم گیری کند.

شهربانو امانی در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رکن رکین شورای نگهبان صیانت از حق الناس است ولی متاسفانه بعضا با رخنه جریان های سیاسی خاصی مواجهه می شویم که امیدواریم شورای نگهبان بدور از تعصبات سیاسی و جناحی بر مبنای عدالت و انصاف نسبت به صلاحیت های داوطلبان رسیدگی کند.

وی درباره تایید صلاحیت خویش که از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شده است، گفت: من در کل نسبت به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان امیدوارم و معتقد هستم که صلاحیت ها نه بر اساس سلیقه شخصی بلکه بر مبنای قانون و مراجع ۴گانه صادر خواهد شد.

نماینده اسبق مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا پس از تایید صلاحیت قصد تغییر حوزه انتخابیه را دارید، اظهار کرد : این امر از لحاظ قانونی منعی ندارد ولی در این خصوص قصدی مبنی بر تغییر حوزه انتخابیه ندارم.

امانی در باره تاثیر مجلس بر دولت تصریح کرد: شاه کلید روحانی، موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم است چرا که مجلسی توام با عقلانیت می تواند یاری کننده دولت در امور کلان باشد.

وی افزود : با عنایت به عملکرد دلواپسان در طول دولت سابق که دستاوردی جز فساد در بر نداشت تنها راهکار پیش روی دولت توجه به مسایل اقتصادی کشور است که این امر با صبر و حوصله مردم میسر می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اینکه لیست نهایی اصلاح طلبان در انتخابات از کدام شورا صادر خواهد شد، گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالاترین مرجع در جریان اصلاحات است که لیست نهایی پس از اجماع از سوی این شورا صادر خواهد شد .

امانی در پایان ضمن اظهار امیدواری به آینده کشور از تمامی آحاد جامعه جهت حضور پر شور در انتخابات دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز