خبرگزاری کار ایران

معاون امداد جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:

۳۳ مورد برف و کولاک آذرماه در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۳۹۲

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از ۱۰ آذرماه سالجاری تاکنون ۳۳ مورد برف و کولاک در استان به وقوع پیوسته است.

جابرثوابی در گفت‌وگو با ایلنا، اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص ادامه بارندگی‌ها در هفته جاری اظهارداشت: در اثر وقوع این حوادث که در ۱۶ شهرستان استان همراه بود دو هزار و ۶۷۱ خانوار در استان دچار آسیب ناشی از بارش برف و کولاک شدند.

وی با بیان اینکه همچنین بر اثر وقوع این حوادث ۹ هزار و ۸۴۱ نفر از شهروندان استان آسیب دیدند عنوان کرد: ۱۹ نفر نیز در اثر بروز این حوادث دچار مصدومیت شدند که پنج نفر سرپایی مداوا و مابقی نیز به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

ثوابی با بیان اینکه در اثر بارش برف و کولاک هزار و ۹۹۱ نفر نیز در برف گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای امدادی نجات یافته و در مراکز مناسب اسکان داده شده و اقلام موردنیاز از جمله پتو، بیسکویت و آب معدنی به میزان نیاز در بین این افراد توزیع شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۰ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با بکارگیری ۲۹۸ عوامل امدادی اقدام به امداد رسانی کردند افزود: در این عملیات ۴۵ دستگاه آمبولانس به همراه ۲۹ خودروی امدادی بکارگیری شد.

وی با اشاره به تقویت و تجهیز مجدد عوامل امدادی این جمعیت گفت: به منظور ایجاد آمادگی بیش از پیش امدادگران و پایگاه‌های امداد و نجات و تقویت آنان به هنگام برخورد با شرایط سخت زمستانی در جاده‌های استان و همچنین حوادث ناشی از برف و کولاک اقلام و لوازم امدادی و فردی مورد نیاز بین شعب جمعیت هلال احمر این استان توزیع شد.

ثوابی از آمادگی شعب و پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برای پاسخ به هر حادثه و واقعه‌ای خبر داد و افزود: در طول اجرای طرح‌های زمستانی علاوه بر ۱۷ شعبه شهرستانی و ۱۲ پایگاه امداد و نجات ثابت، دو پایگاه امداد و نجات کوهستان و هشت پایگاه موقت امدادی در راه‌های مواصلاتی استان مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز