خبرگزاری کار ایران

جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار می‌شود

دبیر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری عصر یکشنبه گذشته از برگزاری جشنواره علامه بلادی در روز هفدهم آذر خبر داد.

به گزارش ایلنا در بوشهر؛ دبیر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری عصر یکشنبه گذشته از برگزاری جشنواره علامه بلادی در روز هفدهم آذرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی گفت: پیش از این نیز دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان و یک یادواره شهدای روحانی برگزار شد که در آنها سرمایه‌ها و علمای ناشناخته هم‌استانی به نسل جوان و طلاب و روحانیون معرفی شدند، تا با ایجاد انگیزه و معرفی این چهره‌ها، بتوانیم در حوزه  پژوهشی و علمی گام برداریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه از اسفند سال 93 تاکنون سه دبیرخانه قم، حوزه علمیه برادران بوشهر و حوزه علمیه خواهران بوشهر، به‌طور همزمان کار خود را جهت جمع‌آوری آثار شروع کردند افزود: به طور مجموع هزار اثر در سه قالب مقاله، کتاب و پایان‌نامه با 11 موضوع قرآن کریم، فقه و اصول، فلسفه و کلام، علوم انسانی مرتبط با دین، علامه بلادی، علما و بزرگان استان بوشهر به این جشنواره ارائه شده است که در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مرحله ارزیابی اجمالی، هشتاد اثر به مرحله دوم راه یافت و در مرحله ارزیابی تفصیلی، 17 اثر به‌عنوان اثر برتر و 5 اثر به‌عنوان اثر شایسته تقدیر و انتخاب شد که روز سه‌شنبه از آنها تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: این جشنواره با حضور روحانیون، خانواده شهدای روحانی، پنجاه نفر از هیات‌های علمی دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران، طلاب و فضلای ولایت‌مدار استان بوشهر از ساعت 8:30 صبح روز هفدهم آذرماه در مصلای جمعه بوشهر، برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: آیت‌الله مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزه علمیه کشور، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله نمازی و آیت‌الله برهان به‌عنوان میهمانان ویژه این جشنواره بوده و سخنرانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جمالی در ادامه عنوان کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی برپا خواهد شد که در آن تمثال علمای گذشته، آثار ارسالی به جشنواره علامه بلادی، دیگر تألیفات علمای هم استانی و گزارش عملکرد حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر، در معرض دید حضار قرار می‌گیرد.

وی ضمن اظهار امیدواری برای گسترش این جشنواره در سطح ملی، خبر داد: مدرسه علمیه حضرت زینب(س) خواهران در بوشهر راه‌اندازی می‌‍‌‌شود. این مدرسه برای اولین‌بار در شهر بوشهر در مقطع سیکل و با ظرفیت 30 نفر طلبه می‌پذیرد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام از تاریخ 15 الی 28 آذرماه به سایت ww.whc.ir و یا به مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۲۷۹۶۱