خبرگزاری کار ایران

تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخانه‌های خانگی اهواز

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتابخانه‌های خانگی اهواز از سری برنامه‌های «اهواز پایتخت کتاب ایران» در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید فضل الدین موسوی، دبیر نخستین جشنواره کتابخانه‌های خانگی اهواز، در این مراسم گفت: فرهنگ، یک مقوله اصیل است و پیوست‌ها باید برای برنامه‌های فرهنگی تهیه شود.

 وی با بیان اینکه کتاب جایگاه رفیعی دارد و مهم‌تر از آن کتابخانه است، گفت: جشنواره کتابخانه‌های خانگی از سری برنامه‌های «اهواز پایتخت کتاب» است و از تیرماه، جلسات و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این جشنواره انجام شد.

 وی افزایش سرانه مطالعه، ایجاد فضای شاد و مفرح برای خانواده‌ها و دیده شدن گنجینه‌ای به نام کتابخانه در خانه‌ها را ازجمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: بعد زا اعلام فراخوان، ١٣٧ نفر ثبت‌نام کردند و ١١٣ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 موسوی، با اشاره به اینکه ٣٠ نفر از شرکت‌کننده‌ها را دانشجویان و طلاب تشکیل می‌دادند، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه اعلام کرده بودیم این جشنواره ویژه شهرستان اهواز است ولی بیش از ٣٥ نفر نیز از شهرهای مختلف خوزستان شرکت کردند و حتی آثاری از استان‌های دیگر داشتیم.

 وی با بیان اینکه باوجود ظرفیت‌ها و استقبالی که از این جشنواره شده بتوانیم سال آینده این برنامه را در سطح ملی برگزار کنیم، بیان کرد: متأسفانه برخی سازمان‌ها که قول همکاری داده بودند ما را تنها گذاشتند ولی ما پشتوانه‌ای به نام مردم را داریم که همیشه ما را حمایت می‌کنند.

 لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از ١٠ نفر از برگزیدگان این جشنواره با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و همچنین به‌قیدقرعه به تعدادی از حاضران هدایایی اهدا شد.

کد خبر : ۳۲۴۰۶۶