خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های روز مازندران از سوی دبیر بنیاد هم‌اندیشان تبری

دبیر بنیاد هم‌اندیشان تبری با اشاره به 14 آبان ماه روز مازندران، برنامه‌های این روز را در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمدرضا حسن‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بنیاد هم‌اندیشان تبری با 38 سمن‌ مختلف کارش را در تهران شروع کرد  و اکنون نیز این بنیاد در مازندران در حال انجام فعالیت است.

وی افزود: در سال 87 روزی به نام روز مازندران نامگذاری شد اما این روز در تقویم رسمی کشور به ثبت نرسید.

دبیر بنیاد هم‌اندیشان تبری با بیان اینکه با تشکیل این بنیاد برنامه‌های متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در برگزاری روز ملی مازندران صورت می‌گیرد، افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، فرهنگ‌سازی محیط زیست و منابع طبیعی در مهد کودک‌ها از جمله عناوین برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

دبیر بنیاد هم‌اندیشان تبری  برگزاری شب شعر در ساری، نور، بابل، آمل و نوشهر، مسابقات بومی و روستایی در سطح استان با همکاری هیات ووشو و هیات همگانی را از دیگر برنامه‌های روز ملی مازندران اعلام کرد.

وی مسابقات انشاءنویسی، داستان‌نویسی و شعرخوانی به زبان محلی در سطح مدارس، نمایشگاه، طبخ غذاهای محلی فریدون‌کنار، پاک‌سازی طبیعت، بازدید رایگان از موزه‌ها، تورهای گردشگری و اجرای مراسم و آیین‌های مختلف همچون تعزیه‌خوانی و شاهنامه‌خوانی از برنامه‌های روز ملی مازندران عنوان کرد.

حسن‌پور با اعلام اینکه تمام برنامه‌های روز ملی مازندران تبری و با لهجه مازندرانی اجرا می‌شود، افزود: نشست‌های تخصصی در قالب کارگروه زیست‌محیطی، فرهنگ و هنر، گردشگری و میراث فرهنگی، سلامت و ورزش با حضور نخبگان و فرهیختگان استان تشکیل می‌شود.

دبیر بنیاد هم‌اندیشان تبری به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت اشاره کرد و افزود: تشکلهای مردمی در کنار مدیران اجرایی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری از جمله اهداف این روز محسوب می‌شود.

حسن پور در ادامه افزود: یکی از مولفه‌های اصلی برنامه امسال نسبت به سالهای گذشته مردم محوری این برنامه است  به طوری که  در برنامه‌ریزی‌های ما مقرر شد  در تامین هزینه‌ها از ظرفیت ادارات و سازمانهای دولتی استفاده نشود.

وی چاوشی خوانی، لالایی خوانی، پیاده‌روی و جشن بادبادک‌های کودکان، پاکسازی جنگل سی‌سنگان و پاکسازی پارک شهید زارع را از دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد.

حسن پور یا اعلام اینکه مقرر شد تا با ثبت دبیرخانه دائمی در مازندران، فعالیت‌های بیشتری در راستای ترویج فرهنگ و آیین بومی و محلی مازندران  ارائه دهیم، گفت: در این روز کتاب مازندران به صورت گسترده رونمایی می‌شود.

کد خبر : ۳۱۷۵۵۱