خبرگزاری کار ایران

رییس شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری کشور در گفت‌وگو با ایلنا

امیدواریم مجلس آینده، مجلسی واقع بین و میانه‌رو باشد

رییس شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری کشور گفت: پیش بینی درباره مجلس آینده بسیار سخت است ولی بنده امیدوارم که مجلس آینده، مجلسی واقع بین و میانه‌رو باشد.

حمید چاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به مجلس آینده اشاره داشت و اظهار کرد: پیش بینی درباره مجلس آینده بسیار سخت است ولی بنده امیدوارم که مجلس آینده، مجلسی واقع بین و میانه رو باشد و به دنبال افراط‌گری و تفریط نرود و مجلس واقعیت‌های جامعه را در نظر بگیرد.

رییس شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری کشور افزود: عدم توسعه و پیشرفت مملکت برای ما زیان است و مجلس این مسایل را باید پیگیری کند، زیرا بعد از ۳۵ سال از انقلاب، این وضعیت درشان حکومت اسلامی نیست که فقر دامنگیر بسیاری از مردمان باشد و مردم ناچار باشند برای تامین معاش خود دست به بزهکاری بزنند و یا بعضا برای معاش بهتر، از کشور خارج شوند.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که زندگی یعنی در ایران، به نحوی باشد که از کشورهای خارج به ایران مهاجرت کنند و این باید مدنظر باشد تا اینکه به فکر جناح بندی و مسایل سیاسی باشیم.

چاوشی عنوان کرد: این کار باید مدنظر مجلس و نمایندگان باشد نه اینکه نمایندگان صرفا به دنبال مسایل سیاسی باشند، زیرا کارهای سیاسی در مجلس دردی را دوا نمی‌کند

چاوشی تاکید کرد: ما باید به فکر کار و تولید باشیم، چیزی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند، ما باید با استفاده از سند اقتصاد مقاومتی کاری کنیم که اقتصاد از وضعیت کنونی‌اش بیرون بیاید و درآمد و تولیدات ما بیشتر شود که بتوانیم روند مهاجرت به خارج از کشور را به صفر برسانیم و نخبگان به خارج رفته را دوباره به کشور بازگردانیم.

این حقوقدان تصریح کرد: باید کاری کنیم که سرمایه گذاران خارجی به کشور وارد شوند زیرا این پتانسیل‌ها در ایران وجود دارد و این تنها با یک فکر و منش معتدل و اعتدال گرا، امکان پذیر می‌باشد.

وی به عملکرد نمایندگان ادوار گذشته مجلس اشاره داشت و افزود: اینکه ما فکر کنیم که همه خواسته‌های مردم محقق شده، درست نیست و اگر بگوییم که کاری هم نشده، بازهم دور از انصاف است، و اگر معظلی هم وجود دارد، دلیلش برخی از مشکلات است. مثلا ما در هشت سال جنگ تحمیلی بسیاری از سرمایه گذارانمان را در استان کرمانشاه از دست دادیم.

چاوشی بیان داشت: بعضا به علت برخی از مشکلات بین المللی همانند تحریم‌ها نتوانسته‌ایم به عمران و زیرساختهای کشور برسیم. این‌ها همه وجود دارد. ولی باز انتظار بیشتر از این‌ها بود که امروز شاهد این وضعیت نابسامان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است، گفت: علت اصلی پایین بودن درآمد سرانه در استان کرمانشاه نبود صنایع پایه‌ای و مادر است، وقتی که وضعیت در کرمانشاه بدین صورت است طبیعتا کارهای کاذب به وجود می‌آید و این را نباید جزو درآمد سرانه برای این استان تعریف کرد.

رییس شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری کشور به موضوع راه آهن غرب کشور اشاره داشت و گفت: راه آهن برای ارتباط بیشتر بین شهر‌ها و نیز موضوع ترانزیت امری واجب و ضروری در عصر حاضر است، وجود خطوط ریلی خود روند رشد و توسعه در هر منطقه و کشوری را تسریع می‌بخشد.

چاوشی ادامه داد: متاسفانه استان کرمانشاه هنوز نتوانسته است که از این امتیاز استفاده کند و اگر بتوانیم که این مهم را برای استان به دست بیاوریم، آنگاه می‌توانیم از مرز‌ها خارج شویم و در بحث اقتصادی و فرهنگی با دیگر کشور‌ها ارتباط بگیریم، که این خود منبع درآمدی بسیار خوبی در حوزه صادرات و گردشگری برای استان کرمانشاه خواهد شد.

وی به بحث مونوریل در شهر کرمانشاه نیز اشاره داشت و گفت: اگر هزینه‌ای که برای منوریل صرف شد در بحث اشتغال مورد استفاده قرار می‌گرفت بهتر بود. درست است که ما باید به فکر تردد راحت و روان مردم باشیم، ولی هیچ کاری مهم‌تر و ضروری‌تر از اشتغال نیست، زیرا اشتغال خود ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها را از بین می‌برد.

رییس شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری کشور به وظایف نمایندگان در بهارستان اشاره داشت و اظهار کرد: وظیفه یک نماینده این است که مشکلات شهر و حوزه انتخابیه خود را به صورت دقیق بشناسد و بدان اشراف داشته باشد و برنامه و طرحهایی برای رفع آن‌ها داشته باشد و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه با یک تیم مشاور مجرب در ارتباط باشد و از طریق راههای قانونی پیگیر این مسئله باشد.

وی افزود: البته در کنار این، بحث ارتباط با مردم را داریم و نماینده نباید هرگز خود را از مردم جدا بداند و در مقابل خود مردم هم می‌توانند برای هر محله‌ای یک نماینده برای ارتباط گیری با نماینده مجلس داشته باشند که این رویه می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

چاوشی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند در آینده به برنامه و حرکت خوب و تاثیرگذاری در کشور تبدیل شود، اگر این طرح مردم را از لاک قومیت گرایی و مذهب گرایی و... درآورد و به سوی شایسته سالاری ببرد، بی‌شک طرحی موفق و تاریخی خواهد بود.

کد خبر : ۳۱۴۹۵۱