خبرگزاری کار ایران

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز

کانون‌های بازنشستگی نباید به حیاط خلوت عده‌ای تبدیل شود

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز خواستار اجرایی شدن طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق‌زاده که روز جمعه در همایش اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون‌های کارگران بازنشسته استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و مازندران سخن می‌گفت اظهار داشت: موضوع همسان سازی یک امر مهم و حیاتی و از تعهدات سازمان تامین اجتماعی بوده و باید کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور در این خصوص ساکت نشسته و با نمایندگان مجلس به مذاکره وگفتگو بپردازند تا در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.

صادق‌زاده با تاکید بر ایفای نقش کانون‌های بازنشستگی در پیگیری مشکلات این قشر خاطرنشان کرد: کانون‌های بازنشستگی نباید به حیاط خلوت عده‌ای تبدیل شود و اگر کسی توانایی این کار ندارد باید جای خود را به افراد شایسته بدهد و کسی که در این کانون‌ها فعالیت می‌­نماید، باید بداند که کانون‌ها محل خدمت بی‌منت در راستای رسیدگی به امورات بازنشستگان است.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی بر ضرورت شفاف سازی فعالیت‌های مالی کانون‌های بازنشستگی اشاره کرد وگفت: برای اولین بار در کشور به پیشنهاد اینجانب وبه همت هیئت مدیره به ویژه خزانه دار محترم صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۳ توسط حسابدار و حسابرس کار‌شناس رسمی دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفته وبه تایید مجمع سالانه رسید که امیدواریم اعضای هیئت مدیره کانون‌ها به ویژه بازرسان در این امر با جدیت عمل نمایند و در جهت بقاءورشد وتوسعه کانون‌ها همانند آذربایجان شرقی عمل نمایند که البته این طرح راجهت اجرایی نمودن به صورت جامع به وزیر محترم تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی ارایه شده است.

صادق‌زاده در ادامه به عدم اجرایی شدن افزایش مناسب حقوق کارگران وبازنشستگان در سالجاری اشاره کرد و گفت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای بازنشستگان و مستمری بگیران به هیچ وجه قابل قبول نیست ومشکلات معیشتی ایجاب می‌کند تا اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی بر حفظ منابع وامکانات سازمان تامین اجتماعی تأکید کرد وگفت: ما به عنوان کارگران دیروز و بازنشستگان امروز با صدای بلند هرکجا که باشد فریاد خواهیم زد که این سرمایه بین النسلی تنها برای تامین نیازهای بیمه شدگان به نحو صحیح بکارگرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی آنچه که در قانون الزام تامین اجتماعی وبیمه به نحو احسن اجرایی نمی‌شود گفت: امروز واقعا جای تاسف وسوال است که کارگر ان و بازنشستگان بترتیب با پرداخت ۹ و ۲ درصد حق درمان مجددا به سوی بیمه درمان تکمیلی گروهی با پرداخت هزینه‌های گزاف بروند.

صادق‌زاده افزود: انتظار ما این است که با همین قانون الزام تامین اجتماعی اگر سازمان توان ارایه خدمات درمانی را ندارد حداقل ۵۰درصد حق بیمه تکمیلی کامل آنان را پرداخت نماید.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی همچنین پیشنهاد داد سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با مذاکره با کانون‌های بازنشستگی در سطح کشور ۲ درصد حق درمان را به صورت قانونی به ۳ درصد تبدیل وکارت طلایی بیمه تکمیلی را به تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران همانند دفترچه تامین اجتماعی ارایه دهد تا این قشر بیش از این آواره وسرگردان در مراکز بیمه‌ای نشود.

صادق‌زاده همچنین با اشاره به اینکه ۲۵ درصد سهام شرکت بیمه البرز متعلق به تامین اجتماعی است اظهار داشت: تامین اجتماعی می‌تواند کلیه امورات بیمه درمان تکمیلی، عمرو حوادث را با کیفیت عالی در اختیار بیمه البرز قرار دهد چرا که بار مسئولیت شرکت بیمه آتیه سازان در ارایه خدمات بیمه‌ای به اقشار کشوری، معلمان و لشگری زیاد شده ودیگرتوان خدمت بهینه را به قشر بازنشسته کارگری آنچنان که مورد رضایت این قشر باشد را ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به فعالیت‌های این نهاد کارگری در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خانه کارگر تبریز طی دو دهه فعالیت توانسته با ارایه خدمات مختلف آموزشی درمانی ورفاهی به بیش از ۱۵۵ هزار نفر عضو خود جایگاه مطلوبی را در سطح کشور داشته باشد و اکنون با دارا بودن مرکز آموزشی وامکانات و سالن ورزشی، هتل آپارتمان به زودی مرکز درمانی خود را برای ارایه خدمات رایگان دایر خواهد کرد.

صادق‌زاده یکی از علل موفقیت خانه کارگر تبریز را ارتباط مناسب با دیگر نهادهای کارگری همچنین مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: ما با گفتگو وتعامل در استان پیگیر مشکلات کارگران و بازنشستگان بوده و تاکنون در حد توان در رفع مسایل آنان تلاش داشته‌ایم.

کد خبر : ۳۱۴۰۷۶