خبرگزاری کار ایران

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبرداد

برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با حضور ۸۰۰حوزوی در ساری

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین بیش از 800 نفر از علما، فقها و شخصیت‌های حوزوی سه استان شمالی کشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در این استان، ضمن ابراز همدردی با جانباختگان بیت الله الحرام، عنوان داشت: این مصیبت عظیم ناشی از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام آل سعود بوده که خود را به‌ عنوان خادمین حرمین شریفین عنوان می‌کنند؛ حادثه منا نشان داده که آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته حقیقت یاب برای مشخص شدن ابعاد فاجعه منا در کشور شد و افزود: مقام معظم رهبری به دنبال وقوع این فاجعه مصیبت بار که بیش از۲۴کشور اسلامی از جمله ایران را داغدار نموده، بسیاری از جلوس رسمی عید غدیر را برگزار نکرده و اقدام به برپایی جلسات عزا برای زائران جانباخته نموده است.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنانش به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور علمای استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درروزهای۱۵و۱۶ مهرماه جاری در شهر ساری، اشاره کرد و گفت: اصل تشکیل این اجلاسیه‌ها به توصیه حضرت امام خمینی (ره) بوده که همواره بر هم اندیشی و جلسه علما تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه که به دو صورت سراسری و منطقه‌ای سالی یک مرتبه در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، برکات بسیار خوبی داشته است، افزود: علما، نمایندگان ولی فقیه استان‌های شمالی کشور، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه با حضور در کمیسیون‌های سه گانه این اجلاسیه که شامل کمیسیون فرهنگی تبلیغی، کمیسیون سیاسی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و کمیسیون حوزه و روحانیت می‌شود، به بحث و تبادل نظر درخصوص ابعاد مختلف جامعه کنونی می‌پردازند.

 آیت الله مقتدایی، فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اجلاسیه جامعه مدرسین را ارزشمند دانست و گفت: جمع‌بندی مطالب مطرح شده در کمیسیون‌ها در روز پنج شنبه دومین روز این اجلاسیه مطرح و از طریق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیگیری نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دراین اجلاسیه دو روزه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف توسط روحانیون بررسی و با توجه به نیاز هر منطقه الویت بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت لزوم مطالب کمیسیون‌های این اجلاسیه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه این گونه اجلاسیه‌ها فرصتی برای بحث و تبادل نظر در باره مشکلات فرهنگی جامعه است، گفت: در این اجلاسیه بیش از ۸۰۰ نفر از علما، فق‌ها و شخصیت‌های حوزوی سه استان شمالی کشور حضور دارند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید اینکه هر یک از مصوبات نهایی اجلاسیه به سازمان‌های مورد نظر ابلاغ و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به اجرایی کردن این مصوبات ابلاغی خواهند بود، اظهار داشت: به عنوان نمونه اخیرا شاهد رواج استفاده از نقش روحانی در سینما و تلویزیون هستیم که با پیگیری‌های این اجلاسیه‌ها و موافقت شخص ریاست جمهوری ایران اسلامی هر کارگردانی باید برای ساخت فیلم با حضور روحانی، مجوز دریافت نماید.

وی از سخنرانی آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در روز‌های برگزاری اجلاسیه هفتم خبر داد.

کد خبر : ۳۱۱۲۸۷