خبرگزاری کار ایران

مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر خواستار شد

جلوگیری از خروج میوه‌های رنگ‌آوری شده از مازندران

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی خوشبختانه میزان تولید محصولات کشاورزی نسبت به برآورد آن کاهشی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر؛ فرزین فرهادی بعدازظهر امروز در جلسه تنظیم بازار با بیان اینکه امسال نمایشگاه بهاره و پاییزه نخواهیم داشت اظهار داشت:با برگزاری جلسات پی در پی تصمیم گرفتیم عرضه و فروش محصولات در قالب فروش فوق العاده انجام شود.

وی افزود:تمام هم و غم دولت تدبیر امید و ما این است که با توجه به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، اغشار آسیب پذیر و مصرف کنندگان دچار هرج و مرج در بازار نشوند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه فروش فوق العاده از هفدهم شهریور آغاز شده و بمدت یکماه ادامه دارد تصریح کرد:گشت‌ها و اکیپ‌های نظارتی از روز گذشته فعال شده است و نظازت‌ها بصورت جدی انجام می‌شود.

فرهادی در ادامه به بازار صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود:قائمشهر بعنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میوه و مرکبات در مازندران و کشور به شمار می‌رود و باید به فکر توسعه راههای صادرات محصولات کشاورزی باشد.

وی اظهار داشت:در شب عید امسال سهم زیادی از مرکبات توسط ذخیره سازان قائم شهر تأمین شده است و در زمینه مرکبات توجه به کیفیت مواد اولیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی شهرستان است.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی خوشبختانه میزان تولید محصولات کشاورزی نسبت به برآورد آن کاهشی نداشت و تا پایان سال به میزان تعهدی که به سازمان جهاد کشاورزی داریم خواهیم رسید.

فرهادی به پدیده شوم رنگ آوری در مرکبات پیش از موعد مقرر اشاره کرد و افزود: قائم شهر تنها شهری بود که با این مقوله مبارزه کرد و همچنان مبارزه می‌کند و باید اراده استانی در این خصوص اجرایی شود و از خروج محصولات رنگ آوری شده از مازندران جلوگیری شود.

کد خبر : ۳۰۵۱۱۴