خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران

رسانه‌ها پل بین مسئولان و مردمند

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران گفت:بخش خصوصی بر این باور است که تعامل با رسانه و خبرنگاران رسیدن به قله نیازها و خواستهای اقتصادی در اتاق بازرگانی مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، عبدالله مهاجر صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: تکریم از خبرنگار از وظایف اتاق بازرگانی است و همواره این اتاق خبرنگاران بعنوان بازوان توانمند خود می‌دانند.

وی افزود: بخش خصوصی بر این باور است که تعامل با رسانه و خبرنگاران رسیدن به قله نیازها و خواستهای اقتصادی در اتاق بازرگانی مازندران است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه شناسایی ظرفیتهای اقتصادی مازندران از وظایف اصلی حوزه رسانه در استان است گفت:متاسفانه در سنوات گذشته جایگاه شایسته‌ای در حد و نام خبرنگاران تعبیر نشده است.

مهاجر  با قبول روحیه انتقاد پذیری گفت: استان و اتاق بازرگانی نیازمند نقد سازنده است و این نقدها با ارائه راهکار بدون شک می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه استان داشته باشد.

وی  تصریح کرد: اعتقاد اعضای اتاق بازرگانی بر این است که از تریبون رسانه می‌توان به مطالبات صنفی و پرداختن به بیان مشکلات پرداخته شود.

مهاجر  با اعلام اینکه در سفرهای برون مرزی و برگزاری نمایشگاهها از توان و ظرفیت خبرنگاران استان استفاده خواهد شد ابراز داشت: تجربه نشان داده است که انعکاس سفرهای اقتصادی از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها مکتوب و مجازی در کشور بسیار مطلوب و اثر گذار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران افزود: دعوت از خبرنگاران در جلسه کار گروههای اقتصادی از اولویتهای اتاق بازرگانی‌ست.

مهاجر بیان کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که خبرنگاران اتاق بازرگانی را بعنوان حامی خود تلقی نمایند و قطعا در دوره جدید اعضای نمایندگان اتاق بازرگانی یکی از برنامه‌های اصولی‌اش حمایت از قشر زحمتکش خبرنگاران است.

وی به نقش برجسته کارگروه رسانه اتاق بازرگانی مازندران اشاره کرد و افزود: قابلیتهای اتاق بازرگانی حضور رسانه‌های مربوط به این حوزه است که با قلم کارشناسی شده و تخصصی می‌توانند به توسعه استان کمک کند.

مهاجر افزود:خبرنگاران از باهوش‌ترین قشر جامعه هستند که با روحیه پرسشگری و کنکاش میتوانند موفقیت خود را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر وحدت و همدلی جامعه خبری برای مطالبات صنفی خود اظهار کرد:کنار هم بودن خبرنگاران در پیگیری و خرد جمعی نقش بی‌بدیل دارد و اثر گذاری بر اذهان عمومی بدون هیچگونه اختلاف نظر شخصی می‌تواند به رشد و توسعه مازندران کمک شایانی کند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به سفر هیئت اقتصادی استان به کشور قزاقزستان افزود:  اعزام هیات اقتصادی کشور قزاقستان زمینه توسعه روابط تجاری را با این کشور بوجود آورده است.

وی تحقق تفاهم نامه‌های تجاری بین استانداران مازندران و منگستائو را یکی از مهمترین ماموریتهای اتاقهای این دو استان دانست و گفت: اکنون که شرایط برای توسعه تجارت خارجی با انجام توافق هسته‌ای مهیا شده است، باید از فرصت تحریم بازار روسیه از ورود محصولات اروپایی بیشترین منفعت را ببریم.

مهاجر با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران برنامه‌های مهم برای اجرایی شدن تفاهمنامه سفر اخیر به کشور قزاقستان دارد، اظهار کرد: تیم جدید اتاق بازرگانی فقط به برگزاری نشستهای کارشناسی بسنده نمی‌کند بلکه باید تمامی فعالیتهای تجاری با ورود ارز به داخل استان و کشور،لمس شود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران از بررسی اعزام و پذیرش هیات اقتصادی استان به دو کشور عراق و افغانستان خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی باید شرایط حضور بازرگانان را در بازار کشورهای مختلف دنیا مهیا کند.

وی با بیان اینکه استنباط گروه اقتصادی مازندران خدمت به مردم استان است گفت:متاسفانه در سالهای گذشته از ظرفیت استان به نحو شایسته‌ای دیده نشده است و استان مازندران به اندازه بعضی از کشورهای اروپایی هستند

این فعال اقتصادی  گفت: علیرغم اینکه آن کشورها به اندازه مازندران است ولی درآمد آن کشور در حوزه‌های اقتصادی و صادرات به اندازه و مقدار درآمد کشور ما بافروش نفت است.

مهاجر افزود: نباید به خود دروغ بگویم و از عنوان کردن واقعیتها پرهیز کنیم زیرا یکی از نیازهای جامعه شفاف سازی و گفتن واقعیتها از سوی مسئولان و دست اندرکاران است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به مشکلات تحریم در فضای اقتصادی کشور گفت: علیرغم همه فشارهای اقتصاد و تحمیل تحریم‌های بین المللی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش خصوصی نمره قابل قبولی دریافت کرده‌اند.

وی  تصریح کرد: باید از ارائه آمارها دوری جست و از حرف به عمل برسیم و مدیریت ارشد استان نگاه ویژه و کاربری به عملگرایی در حوزه اقتصادی و تولید دارد.

کد خبر : ۲۹۵۳۹۵