خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان

۵۵۰ مهارت در مراکز آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۱۲ مرکز آموزشی دولتی و ۱۶۲ آموزشگاه آزاد زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان در ۵۵۰ حرفه آموزشی به امر آموزش مهارتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازنجان، محمدرضا انصاری، امروزدر جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموریت و رسالت اصلی این اداره برگزاری دوره‌های آموزشی است.

انصاری به محل اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: این مراکز شامل مراکز ثابت دولتی، غیردولتی، موسسات آزاد، مناطق محروم، آموزش در پادگان و تیم‌های سیار روستایی، آموزش استاد شاگردی، مراکز جوار دانشگاه و آموزش بازار محور که در بخش‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

به گفته وی، نقاط ضعف این آموزش‌ها منطبق نبودن این برنامه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان به دلیل نبودن بانک اطلاعاتی است که باید با زیر ساخت‌های اقتصادی و توسعه استان این آموزش‌ها را منطبق کرد.

انصاری گسترش برنامه‌های آموزشی برای تمام سنین را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط ضعف اعلام کرد و افزود: فرهنگ سازی آموزش‌های مهارت در سنین کوچک در این طرح دنبال می‌شود.

وی به تهدیدهای آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: موازی کاری بین دستگاه‌ها و نهادها و اجرای برنامه‌های مهارتی توسط دستگاه‌های غیرمرتبط از این تهدیدات است.

به گفته انصاری یکی از زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان وجود نیروهای مهارتی است.

این مقام مسئول به توانمندسازی نیروی‌های کاری و ایجاد شرایط لازم برای اشتغال در بازار کار سایر استان‌ها و کشورها اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره در سال جاری و سنوات آینده در 6 محور ارائه شده است.

وی به طراحی و استقرار الگوی مهارتی با رویکرد تقاضا محوری و مبتنی بر محیط کار اشاره کرد و افزود: طرح ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان استان با رویکرد رفع نیاز بازار کار از دیگر سیاست‌های این اداره در سال جاری است.

 

کد خبر : ۲۹۲۸۳۰