خبرگزاری کار ایران

53 میلیون مترمکعب میانگین مصرف روزانه گاز اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: متوسط مصرف روزانه گاز استان 53 میلیون مترمکعب و متوسط مصرف خانوارهای شهری و روستایی در استان اصفهان به ترتیب 5.9 و 6.3 مترمکعب در روز است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سعید مومنی در نشست با ائمه جماعات ادارات گاز استان، با اشاره به اینکه کل ذخایر گاز جهان حدود 208.4 تریلیون مترمکعب و ایران حدود 33.6 تریلیون مترمکعب است، اظهار کرد: ایران از حیث منابع رتبه نخست و از نظر مصرف پس از آمریکا و روسیه رتبه سوم جهان را دارد این در حالی است که وسعت کشور روسیه نسبت به ایران حدود 17 برابر است.

وی افزود: ایران با داشتن یک درصد جمعیت دنیا، چهار درصد گاز طبیعی دنیا را مصرف می‌کند که 50 درصد آن به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود، این در حالی است که می‌توان این میزان را با روش‌های مناسب و الگوی صحیح مصرف به 20 درصد کاهش داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه پرت انرژی در بخش‌های مختلف مشترکان (خانگی، تجاری و صنعتی) بسیار زیاد است که دلایل آن مربوط به طراحی نامناسب ساختمان‌ها، تجهیزات گازسوز غیراستاندارد و راندمان پایین و فرهنگ معیوب مصرف مردم به‌ویژه در بخش خانگی است.

وی به میزان مصرف روزانه گاز استان اصفهان اشاره و عنوان کرد: متوسط مصرف روزانه استان 53 میلیون مترمکعب و متوسط مصرف خانوارهای شهری و روستایی در استان اصفهان به ترتیب 5.9 و 6.3 مترمکعب در روز است.

مومنی درباره وضعیت گازرسانی در سطح استان بیان کرد: 8.3 درصد انشعابات، 10.6 درصد شهرهای گازرسانی شده، 8.8 درصد مشترکان، 10.1 درصد فروش گاز، 8 درصد روستاهای گازرسانی شده و همچنین 8.1 درصد شبکه‌های گازرسانی کشور در این استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه 103 شهر در استان اصفهان گازرسانی شده است، تاکید کرد: حدود 99.4 درصد جمعیت شهری و 90 درصد جمعیت روستایی استان اصفهان تحت پوشش گاز طبیعی هستند که از این منظر در کشور و منطقه در رتبه نخست قرار داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: 24 هزار و 150 کیلومتر شبکه‌گذاری، 67 هزار مورد نصب انشعابات، یک میلیون و 565 هزار مورد اشتراک‌پذیری و یک میلیون و 800 هزار مصرف‌کننده در استان اصفهان وجود دارد.

کد خبر : ۲۸۵۹۱۰