خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد

رقابت بیش از 43 هزار داوطلب آذربایجان‌شرقی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه تبریز از رقابت 43 هزار و 992 داوطلب در کنکور سراسری امسال در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه این دانشگاه مسئولیت حفاظت آزمون کل استان را بر عهده دارد، اظهار کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور طی روزهای 21 و 22 خرداد ماه در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و در کل 43 هزار و 992 داوطلب از استان در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند که از این تعداد بیش از 23 هزار نفر دختر و بیش از 18 هزار نفر داوطلب پسر هستند.

به گفته وی، در محل حوزه امتحانی دانشگاه تبریز نیز 8 هزار و 180 نفر با هم به رقابت می‌پردازند که 2 هزار و 653 نفر از شرکت کنندگان پسر و 5 هزار و 527 نفر دختر هستند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه در شهر تبریز 4 حوزه دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و آموزش و پرورش شهرستان تبریز به عنوان حوزه‌های امتحانی داوطلبان در نظر گرفته شده‌اند، یادآور شد: این آزمون در استان در 18 شهر و در 22 حوزه برگزار خواهد شد.

پورمحمدی افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح و گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه 21 خرداد ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی، صبح روز جمعه 22 خرداد ماه سال‌جاری و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، بعد از ظهر همان روز همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌شرقی نیز برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ داوطلبان باید از روز یکشنبه هفدهم خردادماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند و از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند، زیرا به عنوان تقلب و تخلف تلقی می‌شود.

فرایند شروع آزمون قبل از ظهر راس‌ ساعت‌ 7 صبح و بعداز ظهر ساعت 14:30 دقیقه خواهد بود.

کد خبر : ۲۸۲۰۱۵