خبرگزاری کار ایران

در دو ماه اول امسال انجام گرفت؛

رشد ۷۲ درصدی واردات غلات در بندر امیرآباد

مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، از رشد ۷۲ درصدی تخلیه و بارگیری غلات در این بندر، طی ۲ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، علی خدمتگزار، گفت: میزان واردات غلات، در دو ماه اول سال ۹۳، ۱۳۸ هزار و ۷۵۲ تن بوده است، که این میزان امسال به ۲۳۸ هزار و ۷۱۵ تن افزایش یافت.

خدمتگزار افزود: بیشتر این کالا‌ها، از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ‌کالا، وارد بندر امیرآباد شده‌اند، که بخش قابل توجه‌ای، از نیازهای استان و کشور را در بخش غلات کشور تأمین می‌کند.

وی، اظهار کرد: این آمار، با به سرانجام رسیدن پروژه‌های اقتصادی که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در زمینه فرآوری غلات انجام شود، افزایش خواهد یافت.

 مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، به انتخاب این بندر، به عنوان پایلوت غلات بنادر شمالی کشور، اشاره کرد و یادآور شد: در ماه گذشته، سیلوی غلات با ظرفیت ۴۲هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی این بندر به بهره‌برداری رسید.

خدمتگزار، از افزایش ظرفیت اسمی سیلوهای این بندر تا پایان امسال، به شش و نیم میلیون تن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی چهار سیلوی غلات دیگر نیز آغاز شده است که در مجموع ۱۸۸ هزار تن به ظرفیت سیلوهای بندر اضافه خواهد شد، که تا پایان امسال، ظرفیت اسمی سیلوهای این بندر به شش و نیم میلیون تن خواهد رسید.

کد خبر : ۲۷۹۶۱۶