خبرگزاری کار ایران

در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در پارسال؛

ترانزیت نفتی از بنادر هرمزگان هفت برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۳۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش هفت برابری ترانزیت نفتی از بنادر استان طی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم ایدنی در نشست تشریح عملکرد بنادر هرمزگان در فروردین ماه امسال اظهار داشت: دراین مدت بیش از ۵۴ هزار و ۸۳۰ تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق بنادر استان ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد هفت برابری داشته است.

وی افزود: در مجموع در این مدت شش میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۰۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

ایدنی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در بنادر استان، سه میلیون و ۷۰۳ هزار و ۶۰۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و دو میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۰۶ تن نیز به مواد نفتی اختصاص داشت.

وی میزان صادرات غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان را یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۴۸ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۹۵۲ هزار و ۷۵۴ تن کالای غیر نفتی نیز وارد کشور شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رونق تردد شناور‌ها طی سال جاری به بنادر تجاری این استان گفت: پهلوگیری کشتی‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد رشد داشته است.

استان هرمزگان دارای بیش از ۷۰ بندر کوچک و بزرگ تجاری است که از مهم‌ترین آن‌ها بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و بندرلنگه است.

۶۰ درصد از حمل و نقل دریایی کشور در بنادر هرمزگان انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز