خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

درجه ارزشیابی بیمارستان‌های فاقد زایمان‌های طبیعی، کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۵۶۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بر مسئولیت‌پذیری پزشکان و متخصصین مامایی کشور، در کاهش آمار زایمان‌های غیر طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، حمید درفشی با بیان این مطلب بعد از ظهر امروز، در مراسم بزرگداشت روز ماما، در مجتمع فرهنگی امام علی کرج گفت: مسئولان بخش درمان کشور برای ترویج و افزایش زایمان های طبیعی در استان ها، شهرستان ها و در روستاها ی کشور به عنوان یک اصل مسلم، می بایست همت بگمارند.

وی در ادامه با اشاره به جهت گیری و سرمایه گذاری دولت در بخش سلامت، با تدوین 8 بسته طرح تحولی در این بخش  بیان داشت: یکی از مهمترین بسته های طرح تحول نظام سلامت، کمک به زایمان طبیعی به نفع پزشکان و ماما های کشور است که در این راستا بخش بهداشت و درمان کشور به دنبال کاهش میزان زایمان های غیر طبیعی در بخش های دولتی و خصوصی ست.

وی در ادامه با اشاره به روند افزایش زایمان های غیر طبیعی در کشور اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون بیش از 70% زایمان های کشور، به شکل غیر طبیعی انجام می شود که ترویج این فرهنگ غلط آینده سلامتی مادران کشور را با مخاطراتی روبه رو خواهد کرد.

درفشی در ادامه با ابراز خوشبختی از کاهش 10 تا 15 درصدی زایمان های غیر طبیعی در بخش دولتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد زایمان ها در بخش خصوصی به صورت غیر طبیعی انجام می شود که متاسفانه آمار نگران کننده ایست.

وی در ادامه بیان داشت: امسال به طور جد می خواهیم زایمان های غیر طبیعی را در کشورکاهش دهیم و اگر بیمارستان های خصوصی به این سمت حرکت نکنند و با ما در این بخش همراهی نکنند، درجه ارزشیابی عملکرد آنها را کاهش خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش کیفیت خدمات مامایی در بیمارستان های کشور از طریق آموزش و نظارت بر لزوم آموزش هرچه بهتر انجام زایمان های طبیعی ماماهای کشور، توسط معاونت های دانشگاه های علوم پزشکی در این بخش تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ زایمان طبیعی در کشور گفت: متاسفانه گروه عمده ای از پرستاران، متخصیص و ماماهای کشور از زایمان طبیعی به عنوان  یک امر طبیعی استفاده نمی کنند و حتی خانواده های این پزشکان  نیز اعتقادی به زایمان طبیعی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ زایمان طبیعی فقط از طریق آموزش و فرهنگ سازی و آگاهی مردم ازعوارض زایمان سزارین در کشور می تواند نهادینه شود.

درفشی  در ادامه با تاکید بر فراهم آوردن امکانات لازم برای زایمان طبیعی در روستاهای کشور گفت: لازم است، فضای مناسب برای اجرای طرح استادمعین( کمک به متخصصان زنان و زایمان در جهت کاهش ترافیک کاری آنان در بیمارستان ها) در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور ایجاد و تسریع شود.

وی در پایان، با اشاره به بحث بهینه سازی بلوک های زایمانی و خبر ایجاد 60 تخت بیمارستانی استاندار در این بخش گفت: با حمایت وزارت بهداشت و بخش خصوصی به دنبال استاندارد سازی فضای موجود بخش های زایمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی کشور هستیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز