خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

۶۵ درصد از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی به هدر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۳۶

نماینده مردم مبارکه گفت: ۶۵ درصد از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی به هدر می‌رود اما سیاست گذاری برای جلوگیری از هدر رفت آب صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، علی ایرانپور در جلسه کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی اتاق تعاون، با اشاره به اینکه ما امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و شرایط ویژه‌ای داریم، اظهار داشت: همه بخش‌های اقتصادی ما تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته، اما حوزه کشاورزی بیشتر از دیگر قسمت‌ها متأثر بوده و علت آن پراکنده بودن بخش کشاورزی از نظر جمعیت است و خسارتی که به آن‌ها وارد آمده با بخش‌های دیگر قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا قبل از انقلاب صنعتی، انقلاب کشاورزی را تجربه کردند و از شیوه‌های سنتی به مکانیزه انتقال یافتند، افزود: ظرفیت‌های استان در تولید محصولات کشاورزی از قبیل مرغ، گوشت، شیر و مواد لبنی، محصولات گلخانه‌ای بسیار عالی است و در بسیاری از موارد رتبه استان در کشور بالاست اما روش‌های فعلی تولید محصولات کشاورزی در بسیاری قسمت‌ها متناسب با شرایط اقلیمی استان نیست و الا بسیار بیشتر و بهتر از این می‌توانستیم در اقتصاد کشور تأثیر گذار باشیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با تاکید بر اینکه هفت سال است با خشکسالی درگیریم اما هیچ اقدام مناسبی در روش‌هایمان صورت نگرفته است، بیان داشت: وزیر نیرو می‌گوید ۱۰ درصد آب در بخش صنعت و آب شرب مصرف می‌شود و ۹۰ درصد در بخش کشاورزی که ۶۵ درصد آن به هدر می‌رود اما سیاست گذاری برای جلوگیری از هدر رفت آب صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز