خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

برای هر 63هزار هکتار یک نفر نیروی انسانی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۵۷

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان , گفت: برای هر 63هزار هکتار یک نفر نیروی انسانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, بهمن اسکندری, مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان,  امروز شنبه (16اسفند) درجمع خبرنگاران به مناسبت گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی باارائه گزارش از اقدامات امسال اظهار داشت : در زمنیه نیروی انسانی دارای کمبود هستیم که بزودی این نیروی انسانی تامین خواهد شد.
 

اسکندری با بیان اینکه در سالجاری 9000هکتار استعلام اراضی اقدام مطلوب بوده است افزود: سال 93 شاهد اقدامات تولیدی اطله های نهال به حد قابل قبول برای بخش صنعت وخدمات بودیم تاکید کرد: در این زمینه شاهد رشد چشمگیر بودیم.
 

وی با اشاره به دیگر طرحهای منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان, تصریح کرد: 105 فقره احداث آب شرب در سالجاری و 30هزار هکتار طرحهای مرتع داری در این راستا در استان زنجان به مجریان واگذار شده است.

اسکندری در ادامه احداث بندهای رسوب گیر را به 30هزار متر مربع , بذر کاری, و کپه و نهال کاری را از جمله اقدامات ماسب در این استان برشمرد واظهار داشت: در حوزه ترویج و آموزش و فرهنگسازی در خصوص منابع طبیعی دارای برنامه های در خور توجه بودیم .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان , با بیان اینکه در سالجاری در بحث پیشگیری از آتش سوزی و حریق و برگذاری جشن ییلاقات و احداث بندهای رسوبی و تولید نهالهای بی نظیر داشتیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه از ظرفیتهای علما در روستاهای استان برای تبین مسائل شرعی در زمینه جلوگیری از تخریب منابع طبیعی انعقاد قرار دادهای های صورت گرفته است,  یادآورشد: در حوزه حفاظت از منایع طبیعی دارای کمبود نیروی انسانی در استان هستیم .

وی,  مجموع کل نیروهای انسالانی را دراین خصوص 53نفر عنوان کرد وگفت: برای هر 63هزار هکتار یک نفر نیرو وجود دارد.

اسکندری نرم آن را در این راستا هر 15هزار هکتار یک نفر برشمرد وخاطر نشان شد: حدود 40نفر نیروی انسانی در این زمینه در استان زنجان وجود دارد.

واین مقام مسئول همچنین در ادامه رقم در نظر گرفته اعتبارات دولتی دراین زمینه را نیز دارای کاستی و کمبود عنوان کرد وگفت: با تامین اعتبارات کافر و نیروی انسانی می توان شاهد حفاظت بیشتر در این زیمنه از منابع طبیعی بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان,  با تاکید بر توجه و مشارکت ملب و مردمی در خصوص حفظ و حراست و آحیاء و بهره وری ،گفت: مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه خبر از اجرای طرح مطالعاتی این اداره با همکاری دانشگاه زنجان دراین راستا داد و گفت: الویت سال94 مشارکت مردمی و اجرای این طرح مطالعاتی در زمینه منابع طبیعی خواهد بود.

اسکندری در پایان تولید وکشت گونه های اقتصادی نهال و درخت را از جمله اقدامات آتی برای مشارکت وبهره وری مردم و روستائیان بویژه زنان روستایی عنوان کرد وگفت:در صدد درآمد زایی برای مردم روستا با اجرای کاشت نهالهای اقتصادی در استان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز