خبرگزاری کار ایران

مینودشت مرکز اصلی تولید پیله تر ابریشم در گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۴۲۴

رئیس اداره امور دام مدیریت جهادکشاورزی مینودشت گفت: مینودشت مرکز اصلی تولید پیله تر ابریشم در گلستان است و نوغانداران گلستان برداشت پیله تر ابریشم را آغاز کردند و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنای گلستان، احیا شیردل بیان کرد: این شهرستان مرکز اصلی تولید پیله تر ابریشم در استان است و امسال حدود ۲۵۰ تن پیله‌تر در گلستان تولید شود.۹۰ درصد تولید پیله‌تر ابریشم گلستان برای فرآوری به استان خراسان رضوی ارسال می‌شود.

وی قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم پیله‌تر ابریشم را حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: امسال هفت هزار و ۳۰۰ جعبه تخم نوغان بین چهار هزار و ۵۰۰ خانوار در شهرهای مختلف گلستان مانند مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و گرگان توزیع شده بود.

وی افزود: پرورش کرم ابریشم از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز و پس از یک دوره ۳۵ تا ۴۵ روزه، برداشت پیله‌تر آغاز می‌شود.۶۰ درصد پرورش دهندگان این محصول در استان که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر هستند در مینودشت فعالیت دارند.

وی افزود: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط ۳۵ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم تولید می‌شود و به گفته کارشناسان این حوزه از هر پنج کیلوگرم پیله‌تر پس از فرآوری، یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می آید که در صنعت فرش و منسوجات ابریشمی کاربرد دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز