خبرگزاری کار ایران

نجات ۱۸ زن محبوس در یک باشگاه ورزشی طعمه حریق در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۲۴۰

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۱۸ زن محبوس در یک باشگاه ورزشی واقع در خیابان «خاقانی» اصفهان از دام حریق نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد شریعتی افزود: ساعت ۱۲:۴۲ امروز، گزارش وقوع حریق در یک باشگاه ورزشی بانوان واقع در خیابان خاقانی به آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: اکیپ اطفاء و امداد و نجات آتش‌نشانی اصفهان پس از اعزام سریع به محل، دریافتند که کانون حریق، موتورخانه این باشگاه در زیرزمین است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: با توجه به اینکه در این موتورخانه علاوه بر تجهیزات فنی، مواد آتش‌زا همچون پشم شیشه و فوم و نیز برخی وسایل باشگاه وجود داشت، شرایط برای گسترش حریق، بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین بود.

شریعتی ادامه داد: ۱۸ نفر از بانوان حاضر در باشگاه پس از وقوع حریق در طبقه زیرین، خود را به حیاط باشگاه رسانده بودند اما با توجه به دودزدگی شدید و احتمال خفگی، از پنج ایستگاه دیگر آتش شانی هم برای کمک به این افراد استفاده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه حیاط باشگاه محوطه‌ای بسته بود و درب خروجی نداشت، تیم‌های اول و دوم امدادی اقدام به تهویه دود از محل کردند و سپس زنان محبوبس در حیاط با کمک تیم سوم از طریق نردبان و پشت بام خانه همسایگان به طبقه اول باشگاه و سپس بیرون هدایت شدند

شریعتی بیان داشت: اهمیت این عملیات در نجات ۱۸ بانوی در حال ورزش و اطفاء آتش در موتورخانه و پیشگیری از سرایت حریق به سایر طبقات ساختمان و ممانعت از دود زدگی و خفه شدن افراد حاضر در محل حادثه بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: نگرانی تیم امداد و نجات، تولید گاز سمی، دودزدگی و تلفات احتمالی ناشی از محبوس شدن افراد در محل حریق بود.

وی تاکید کرد: باشگاه‌های ورزشی طبق ملاحظات استاندارد باید به سیستم اطفاء حریق و دارای ۲ درب خروج برای ساختمان‌های بالای ۲۰۰ مترمربع مجهز باشند.

شریعتی گفت: تشک و سایر وسایل موجود در باشگاه‌های ورزشی بشدت قابل اشتعال است و وضعیت زمانی خطرناک می‌شود که جمعیت زیادی در این اماکن همزمان دچار حریق و حبس در محل شوند.

وی توصیه کرد با توجه به رسیدن فصل گرما و استفاده از باشگاه‌های ورزشی لازم است نکات ایمنی در آنها به مرتب بیش از پیش کنترل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز