خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

رشد 6.6 درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۳۰

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به رشد 6.6 درصدی معاینات سرپایی گفت : طی سال گذشته بیش از 45 هزار معاینه سرپایی (بالینی) در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فارسی نژاد روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پزشکی قانونی در ۴ حوزه معاینات بالینی (سرپایی)، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون فعالیت دارد. بیشترین حجم فعالیت‌های این اداره کل در حوزه معاینات بالینی (سرپایی) با بیش از ۴۰ نوع خدمت ارائه می‌شود.

وی افزود: مهمترین معاینات سرپایی را نزاع و درگیری، تصادفات، همسرآزاری، کودک آزاری، حوادث کار، بیماریهای شغلی، گواهی رشد، گواهی استعلاجی، تحمل کیفر، تعیین سن، بررسی سلامت، فرزند خواندگی، اهداء جنین، اهداء عضو، از کار افتادگی، استخدامی، حضانت، اختلالات روانی، صلاحیت اداره امور مالی، تعیین مسئولیت کیفری، سقط درمانی و… دانست و افزود: استفاده از اتوماسیون تخصصی معاینات و پاسخدهی به استعلامات قضایی و انتظامی به صورت الکترونیک جهت امنیت انتقال اطلاعات از نقاط قوت این حوزه است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به عملکرد این حوزه عنوان کرد: بر اساس گزارش واحد آمار اداره کل در سال گذشته ۴۵ هزار ۱۰۴ نفر جهت معاینه بالینی به مراکز پزشکی قانونی استان معرفی که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۸ نفر مرد و ۱۴ هزار و ۶ نفر زن بوده اند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن رشد ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز