خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

برخورد جدی با تورهای غیرمجاز گردشگری از طریق پلیس فتا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۹۲

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد، گفت: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری شده و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مسعود فرخی تصریح کرد: پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها از اقدامات مهم در راستای جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین معرفی افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضاهای تبلیغاتی آنان، از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی است که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، تصریح کرد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وی به اقدامات مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز اشاره کرده و بیان داشت: تاکنون 3 جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز