خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه چهارمحال و بختیاری:

۵۰ درصد تراز کنکور سابقه تحصیلی دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۶۲۳

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۵۰ درصد تعیین کننده کنکور سابقه تحصیلی دانش آموزان است.

به گزارش ایلنا، پژمان خلفیان ۳۰ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کنکور سراسری سال جاری تقریبا ۲۰ هزار دانش‌آموز بوده شرکت می کنند و از طرفی باتوجه به امکان مجدد ثبت‌نام برای نوبت دوم، این آمار تغییر خواهد کرد.

وی افزود: امسال ۵۰ درصد از تراز کنکور به سابقه تحصیلی دانش‌آموز پایه دوازدهم و ۵۰ درصد به تراز آزمون اختصاص یافته است.

خلیفان ادامه داد: اگر دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحان نهایی پایه دوازدهم را نداشته باشد باید از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام به ثبت‌نام برای امتحان دروس مرتبط با کنکور سراسری کند و رتبه پایه دوازدهم را کسب کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته مدرک دیپلم خود را اخذ نموده و نمره پایینی را کسب کرده‌اند می‌توانند بار دیگر اقدام به ترمیم نمره خود کنند.

وی گفت: اگر دانش‌آموزی  در کنکور سال جاری تراز مورد نظر را کسب نکند، باید سال آینده سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ایجاد کند.

خلیفان با اشاره به کنکور دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:  در سال جاری گزینش دبیری از دفترچه کنکور خارج شده و به صورت دفترچه جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می شود. 

سوالات کنکور به صورت مفهومی است

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: همه دانش‌آموزان شاخه‌های نظری، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کنکور رشته هنر شرکت کنند، البته شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه دروس نهایی نداشته، باید در امتحان دروس زبان خارجه، ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و سلامت و بهداشت شرکت و سابقه امتحان نهایی جهت شرکت در کنکور را کسب کنند.

رحمت معین افزود: ثبت‌نام و نحوه آزمون کنکور فنی و حرفه‌ای و کاردانش از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته دانش‌آموزان در کلاس تست شرکت و با کلید واژه تست‌زنی آشنا می‌شدند، اما اکنون سوالات کنکور مفهومی شده است و دانش‌آموز باید در مدرسه حضور پیدا کند و رتبه مورد نظر را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز