خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام شد؛

دستگیری 47 فرد مرتبط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی در سال 1402

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۳۷۵

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از دستگیری 47 نفر متخلف در حوزه میراث فرهنگی در طول سال 1402 با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها خبر داد و نقش گزارشات مردمی را در شناسایی تخلفات بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: در سال 1402 یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز اقدامات ارزشمند متعددی برای جلوگیری از تخریب، تصرفات، حفاری غیر مجاز و همچنین کشفیات انجام داد. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در حوزه تخریب و تصرف آثار تاریخی ۱۶ پرونده قضایی تشکیل شد که در حال حاضر در حال پیگیری در مراجع قضایی هستند. 

او با اشاره به اقدامات در حوزه حفاری غیر مجاز و کشفیات اظهار کرد: در سال 1402، حدود ۱۳۵ قلم اشیاء عتیقه کشف شد که طی نظر کارشناسان متخصص معاونت میراث فرهنگی، ۴۶ مورد آن اصل تشخیص داده شده است. 

خاکی با بیان اینکه ۴ مورد قاچاق اشیا تاریخی، ۱۲ دستگاه فلزیاب و ۹ مورد حفاری غیر مجاز نیز شناسایی شد، گفت: در این خصوص با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت و همکاری نیروهای انتظامی و دستگاه های مرتبط و گزارشات مردمی 47 نفر دستگیر شدند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه برای پیشگیری و هم افزایی با دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۱۰۳ جلسه تعاملی با نیروهای انتظامی، قوه قضاییه، دهیاران، شهرداران و... تشکیل شد که بسیار مثمر ثمر بوده است  و این روند با شدت بیشتری در سال ۱۴۰۳ پیگیری خواهد شد. 

خاکی یکی از موضوعات موثر در کشف جرم را مربوط به گزارشات دریافتی از مردم عنوان کرد و گفت: 59 گزارش در زمینه‌های مختلفی از جمله حفاری، تجاوز به حریم تاریخی، تخریب، نگهداری و خرید و فروش اشیاء و فلزیاب در سال گذشته توسط مردم به یگان حفاظت گزارش شده است که موجب کشف 55 شیء و دستگیری 5 متخلف شده است.

او در پایان از تمام دست اندرکاران و دوستداران آثار تاریخی و انجمن‌ها خواست تا در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دخل و تصرف در آثار تاریخی یا حفاری‌های غیر مجاز  با یگان حفاظت اداره کل به شماره ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز