خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه ای انجام شد؛

هشدار هواشناسی به جاری شدن سیل در شهرستان های جنوبی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۱۲

مدیرکل هواشناسی فارس، یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ هشدار سطح قرمز نسبت به بروز سیل در شهرستان های جنوبی استان داد که مسئولان شهرستان های لامرد و گراش اعلام کردند در این زمینه ضمن دادن هشدار، اقدامات پیشگیرانه را مدنظر دارند.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد مدیریت بحران لامرد با اشاره به سابقه سیل سال‌های گذشته در این منطقه و هشدار سطح قرمز هواشناسی برای ورود سامانه بارشی، هشدارها و تذکرات لازم برای آمادگی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را به کشاورزان، آموزش و پرورش، برق، راه و شهرسازی و شهرداری‌های این شهرستان داد.

احمد خضری  با اشاره به هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان، بیان کرد: از لامردی‌ها تقاضا می‌شود برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان از دوشنبه ۲۷ فروردین تا پایان روز سه شنبه از سفرهای غیرضروری و کوهنوردی خودداری کنند و به هیچ وجه در مسیل‌ها توقف نداشته باشند.

وی اعلام کرد: در صورت تثبیت شرایط جوی اعلام شده، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در بخش‌های مرکزی لامرد، اشکنان، علامرودشت، چاهورز و خیرگو غیرحضوری خواهند بود.

فرماندار لامرد به کشاورزان توصیه کرد در هماهنگی با جهاد کشاورزی، با استفاده از دستگاه‌های کمباین موجود در گندم، جو و کلزا خود را هر چه سریعتر برداشت کنند.

فرماندار گراش هم با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی،به تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان آماده‌باش داد و از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند.

محمود طاهرزاده اعلام کرد: در نشست ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران گراش که با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به صدور هشدار جوی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و اعلام احتمال بارندگی شدید، دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان باید در آماده باش کامل باشند.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مدیریت بهتر مشکلات احتمالی سامانه جدید بارشی در شهرستان در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا حادثه‌ای فوراً اقدام و از گسترش آن جلوگیری کنند.

طاهرزاده با بیان اینکه مدیران تا پایان فعالیت سامانه بارشی و بهبود شرایط جوی شهرستان بدون هیچ مرخصی باید پای کار باشند، اضافه کرد: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

فرماندار گراش از شهروندان خواست تا از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، تیرهای برق، فنس‌های فلزی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس را به پس از بررسی بیشتر شرایط جوی موکول کرد و اظهار داشت: تعطیلی مدارس در این شهرستان پس از تعیین تکلیف از طریق مدیریت بحران فرمانداری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز