خبرگزاری کار ایران

بادهای نسبتا شدید در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۷۷۹

امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید، جنوب غربی تا شمال غربی مناطق دریایی استان هرمزگان مواج خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد شناور‌های سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: در آسمان استان نیز گذر ابر پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر، وقوع رگبار پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از روز دوشنبه با افزایش باد‌های جنوب شرقی، دریا مواج خواهد شد و با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، برای استان ابرناکی و بتدریج رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

حمزه نژاد افزود: این شرایط تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در استان ادامه دارد.

بارندگی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

وی گفت: بارش‌های این سامانه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه این هفته، قابل ملاحظه است و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

حمزه نژاد به شهروندان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر و مجاورت رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

به لحاظ دمایی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و اواسط هفته جاری، کاهش دمای بیشینه (۳ تا ۶ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز