خبرگزاری کار ایران

هشدار‌های پلیس مرودشت در ایام تعطیلات نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۵۲

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ضمن تبریک سال نو ،توصیه های پلیسی در ایام نوروز را به منظور پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت منزل و مغازه ارائه داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای بسیاری از ایرانیان برای انجام سنت حسنه و دید و بازدید از اقوام و دوستان است و شهروندان عزیز با استفاده از این فرصت اقدام به سفر‌های کوتاه و بلندمدت می‌کنند تا این سنت را که ریشه در تاریخ و هویت فرهنگی ایرانیان دارد، انجام دهند.

وی افزود: پلیس مرودشت به منظور پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی ضمن ارائه هشدارهای ایمنی مربوط به ایام نوروز توجه و رعایت دقیق آن ها را به عموم شهروندان عزیز توصیه می‌کند:

- در کنترل منزل هرگز عجله و شتاب به خرج نداده و با خونسردی و آرامش، دقت عمل داشته باشید.

-هنگام خروج از منزل و حصول اطمینان از آن حتمأ کلیدها را به یکی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید تا در فرصت‌های مناسب به منزل سرکشی و کنترل کند.

- قبل از هر چیز کلیه درب‌های ورودی و خروجی منزل شامل درب اصلی و همه اتاق ها را دقیقأ بررسی و کنترل کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

- کنترل منزل را به کودکان و نوجوانان نسپارید و به همسایه و یا اقوام نزدیک که سرکشی به منزل را در غیاب شما به آنها سپرده اید، سفارش کنید.

- اگر خودرو خود را در هنگام مسافرت در داخل حیاط منزل پارک کرده اید حتما از بسته بودن درب های آن اطمینان حاصل کنید.

- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید و در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

- سارقان در ایام تعطیل، منازلی را برای سرقت انتخاب می کنند که از برنامه سفر صاحبان آن اطلاع دارند.

- هنگام تعطیلات چند روزه نوروزی حتماً به مغازه سرکشی داشته و قفل ها را بازدید کنید.

- پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید.

- محل کسب خود را به افراد کم تجربه نسپارید؛ زیرا آنان زودتر اغفال می شوند.

- نسبت به کنترل حفاظ مربوط به جا کولری و درب مغازه اقدام و از محکم بودن و سلامت حفاظ‌ها و قفل ایمنی مغازه اطمینان حاصل کنید.

- سعی کنبد مغازه یا محل کسب خود را به دوربین مدار بسته و یا آژیر و علائم هشدار دهنده مجهز کنید.

- چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما اماکن متروکه و یا مخروبه وجود دارد، دیوار های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیرقابل نفوذ کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز