خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

اضافه شدن 3 هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۱۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از اضافه شدن 3 هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق استان فارس خبر داد و گفت: در سال 1402، پروژه توسعه احداث شبکه توزیع مشترکان جدید با صرف اعتبار362 میلیارد تومان جهت 3 هزار مشترک در استان انجام پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کریمی فرد ادامه داد: این پروژه با احداث ۱26 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 347 متر شبکه فشار ضعیف و نصب 370 دستگاه پست هوایی تحقق یافت.

وی انجام  پروژه های رفع افت ولتاژ و مقاوم سازی شبکه را از دیگر فعالیت های این شرکت در سال گذشته برشمرد و بیان داشت: اصلاح 820 اصله پایه های فرسوده، احداث 7 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 6.2 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب 60 دستگاه پست هوایی و 15 دستگاه اتوترانس از جمله این پروژه ها است که با صرف اعتبار 85 میلیارد و 700 میلیون تومان محقق شد.

 کریمی فرد در ادامه تشریح عملکرد سال گذشته این شرکت به پروژه برق دار کردن روستاهای بدون برق در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با صرف اعتباری به میزان 3 میلیارد تومان، 2 روستا  برق دار شده و 25 خانوار از نعمت روشنایی بهره مند شدند. این مقام مسئول رفع پرباری ترانس های دارای اضافه بار را از دیگر پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال قبل عنوان کرد و افزود: این پروژه با صرف اعتبار 95 میلیارد تومان و نصب 380 دستگاه ترانسفورماتور انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد شرکت در خصوص طرح بهارستان در سال قبل پرداخت و اظهار داشت: طرح بهارستان با هدف مقاوم‌سازی شبکه برق روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمد که در سال گذشته با تعویض 2800 اصله پایه، نصب 4078 عدد چراغ روشنایی و بهره برداری از 84 دستگاه پست جدید (ترانسفورماتور) و صرف هزینه 169 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه‌های مربوط به این طرح انجام گرفتند.

پروژه روشنایی معابر، از دیگر پروژه هایی بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به آن اشاره کرد.

کریمی فرد ابراز داشت: در سال گذشته با صرف اعتبار 26 میلیارد و 710 میلیون تومان، 11.8 کیلومتر شبکه روشنایی معابر احداث گردید و 2177 عدد چراغ روشنایی نیز نصب شد.

وی توسعه فیدر و زیرساخت شبکه را از دیگر پروژه های مهم این شرکت در سال 1402 عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق این پروژه ، با صرف اعتبار 97 میلیارد و 800 میلیون تومان، 72 کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در خصوص تامین برق طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار داشت: در راستای تامین برق مطمئن و پایدار جهت طرح نهضت ملی مسکن، باصرف اعتباری معادل 18 میلیارد تومان، 1.53 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 10.86 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و 7 دستگاه پست هوایی نصب شدند.

هوشمند سازی لوازم اندازه گیری اشتراک های موجود به تعداد 6520 مشترک در سال قبل، از دیگر پروژه های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بود که کریمی فرد بدان اشاره کرد.

عبور موفق از پیک بار تابستان 1402

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته از اجرای موفق برنامه های پاسخگویی بار و مدیریت پیک مصرف انرژی برق در تابستان 1402 خبر داد و افزود: با تلاش های جهادی و انقلابی مدیران، کارکنان شرکت و با حمایت های همه جانبه مسئولان متعهد کشوری و استانی و همکاری موثر کلیه مشترکان در بخش های صنعتی، اداری، کشاورزی و خانگی توانستیم از پیک بار تابستان با موفقیت عبور کنیم.

وی یادآور شد: از مجموع 849 هزار و 877  قبض صادر شده برای مشترکان خانگی شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت در استان فارس در بازه زمانی یکم خردادماه تا 31شهریورماه سال گذشته تعداد 356هزار و772 قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و53 میلیارد تومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. افزایش نصب و راه اندازی سامانه خورشیدی مختص مشترکان به935سامانه با توان تولیدی 6225کیلو وات و با سرمایه گذاری بالغ بر 1743 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان های استان فارس،کاهش تلفات انرژی برق به میزان کمتر از 8 درصد در راستای حفاظت از سرمایه ملی و محیط زیست، برق رسانی به تمامی روستاهای بدون برق بالای 10 خانوار استان از دیگر دستاوردها و اقدامات برجسته شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال 1402 بود که مدیرعامل شرکت در ادامه ارائه گزارش بدان ها پرداخت.

کریمی فرد تصریح کرد: درسال گذشته همچنین بـا هـدف افزایـش رضایتمنـدی مشـترکان و سـایر ذینفعـان، افزایـش قابلیـت اطمینـان و تـاب آوری شـبکه، کاهـش خاموشـی و انـرژی توزیـع نشـده، کاهـش تلفـات انـرژی و ارتقـای سـطح آمادگـی کارکنـان بـه منظـور مقابلـه بـا بحـران و پدافنـد غیرعامـل چندیـن مانـور جهـادی تعمیرات فراگیر شبکه های فرسوده برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز