خبرگزاری کار ایران

مشارکت مردم مشهد در انتخابات مجلس از ٣٣ درصد عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۲۰۳

فرماندار مشهد گفت: امروز تا این لحظه ما از ۳۳ درصد عبور کردیم که نشان دهنده میزان مشارکت بیشتر نسبت به دوره قبل است.

به گزار‌ش ایلنا از مشهد، محسن داوری اظهارکرد: به لطف خداوند تا این لحظه انتخابات با شور و نشاط بسیاری در حال برگزاری است، ولی آنچه مهم است، مانیتور کردن شعب اخذ رأی در این دوره است که بر مبنای آن هر اتفاقی که در شعبه بیفتد به سهولت قابل رویت و انتشار است.

وی افزود: بر این اساس اگر تخلفی صورت بگیرد، در هر شعبه‌ای که باشد در آنِ واحد قابل پیگیری و نظارت است.

فرماندار شهرستان مشهد گفت: تا این لحظه به لطف خداوند در هیچ یک از شعب اخذ رأی هیچ گونه شکایت ثبت شده‌ای گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: در رابطه با روستاهای صعب‌العبور هم با توجه به بارش‌هایی که داشتیم پیش‌بینی‌های لازم از قبل صورت گرفته بود و نیروهای امدادی فرستادیم که حتی در برف گیر کردند، اما چون زودتر رفته بودند امدادرسانی شد و توانستند شعب اخذ رأی آن مناطق را هم به موقع فعال کنند که هیچ مشکلی در حال حاضر وجود ندارد.

داوری با بیان اینکه تا این لحظه مشارکت و حضور مردم بسیار خوب بوده، اما نسبت به دوره قبل باید بررسی شود، تصریح کرد: اما در سال‌های پیش آنچه ثبت شده میزان آرا بوده که در مشهد ۳۳ درصد بوده، ولی امروز تا این لحظه ما از ۳۳ درصد تجاوز کردیم که نشان دهنده میزان مشارکت بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها حضور رأی دهنده موثر است، بلکه حتی کسانی که شرایط رأی دادن را ندارند هم اگر در شعب اخذ رأی حاضر شوند این حضور هم در سرنوشت کشور اثرگذار است.

فرماندار مشهد تاکید کرد: هر کسی که حق رأی دادن دارد با هر دیدگاهی، بداند هم در سرنوشت خود و هم در سرنوشت کشورش اثرگذار است، حتی اگر نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات برای کشور و امنیت آن و حفاظت از شرف کشور موثر و مفید است عنوان کرد: امسال برای حضور رسانه‌ها در روند برگزاری انتخابات کارت زیادی صادر کردیم تا به هر نحوی خواستند این دوره را رصد و مستندسازی و ارزیابی کنند؛ همچنین اتاق رصدی درست کردیم که همه رسانه‌ها در آن حضور داشته و می‌توانند به صورت لحظه‌ای از مانیتورهای ما که از تمام شعب پخش زنده دارند، تصویر بگیرند؛ کجای دنیا چنین شفاف‌سازی در انتخابات وجود دارد؟

داوری اضافه کرد: در دنیا با ۲۰ تا ۳۰ درصد حضور هم می‌گویند مشروعیت داریم، اما ما در جمهوری اسلامی ایران به این مقدار مشروع نمی‌گوییم چون جامعه ما حکومت و نظام ما مردمی است؛ هر چه از صددر صد در این باب کم می‌شود، یعنی حوزه مردمی ما تحت الشعاع قرار گرفته، چون اقتدار کشور ما در مردمی بودن آن است.

وی گفت: ما امسال تلاش کردیم سلامت را در شعب به گونه‌ای شفاف کنیم که اعتماد مردم به ما زیاد شود و شاهد آن غیر از حضور پررنگ رسانه‌ها، ناظران شورای نگهبان و حتی دانش‌آموزان، نمایندگان کاندیداها و خود مردم هستند که ناظر ما هستند.

فرماندار شهرستان مشهد در رابطه با میزان اسقبال زائران از انتخابات، به بازدید خود از شعب اخذ رای در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: آنچه من در  ۲۱ شعبه ثابتی که در حرم داریم و مشاهده کردم این بود که در هر شعبه کمتر از ۴۰ تا ۶۰ نفر در صف بودند و برخی شعبه ها تا ۲۰۰ نفر در صف بودند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بسیاری برای شعب سیار در شهرستان داریم، گفت: مردمی که توان یا شرایط حضور در شعب ثابت ندارند، درخواست شعب سیار در منازل خود را دارند که از طریق شماره ۰۵۱۳۲۳۰۵ درخواست خود را ثبت می‌کنند و مشغول بودن این خط به معنای تقاضای بالاست.

داوری خاطرنشان کرد: ما محدودیت شعب اخذ رأی سیار را داریم، گروه های جهادی گذاشتیم که شماره‌ها و آدرس متقاضیان را بگیرند و این مهم را به انجام برسانند.

وی از مردم به خاطر حضور از ساعات اولیه، رسانه ها و مطبوعات به دلیل انعکاس مطلوب روند برگزاری و دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از انتخابات نیز با توجه به شرایط جوی و برودت هوا تشکر کرد و گفت: رسانه ها برای به تصویر کشیدن ابن رویداد باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان مشهد یادآور شد: در حال حاضر مدیریت گرمایش را انجام می‌دهیم اما مردم باید صرفه جویی کنند چون در کشور سرما شدید است و به دلیل همین برودت هوا مدارس در تمامی مقاطع هفتگانه صبح و عصر فردا شنبه غیرحضوری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز